Trzy grzechy główne WAR-a

Zbyt prosta rozgrywka, brak zachęt do stworzenia zwartej społeczności i kiepska ekonomia w świecie gry - to rzeczy, które zdaniem Jeffa Hickmana ciągnęły się za Warhammerem Online.

MMO ma już rok.

Dokładnie 18 września 2009 roku doszło do światowej premiery masówki Warhammer Online: Age of Reckoning. Dzieło Mythic Entertainment, pomimo tego, że ani przez chwilę nie zagroziło World of Warcraft, odniosło umiarkowany sukces. "Dla Warhammera był to bardzo interesujący rok" - stwierdza Jeff Hickman, producent gry.

Nie zmienia to jednak faktu, że przy powstawaniu WAR-a popełniono kilka błędów. Właśnie na nich, przy okazji pierwszych urodzin gry, skupił się Hickman. Jego zdaniem trzy grzechy główne produkcji Mythic Entertainment to: zbyt łatwa rozgrywka, brak motywacji do scjalizacji między graczami i niudany system ekonomii.

Reklama

"Istnieje ogromna różnica między łatwością gry, a łatwością jej użytkowania" - mówi Hickman. "Warhammer, w trybie PvE, jest po prostu za łatwy w początkowej fazie. Nie wytwarza w graczach uczucia podekscytowania. Cała gra na tym cierpi" - dodaje. To niedopatrzenie wpływa także na drugi z negatywnych czynników, wymienionych przez producenta.

Jak twierdzi Hickman, gracze nie czują potrzeby integracji, wspólnego przechodzenia misji - nawet pomimo stworzonych ku temu mechanizmów. Rozgrywka jest zbyt prosta, dlatego większość woli przemierzać wirtualny świat WAR-a samodzielnie.

Jeśli zaś chodzi o ekonomię w świecie gry... "Po prostu nie trafiliśmy w sedno" - przyznaje Hickman. Przez to, że twórcy chcieli zapanować nad takimi zjawiskami, jak farming złota czy inflacja, sfera ekonomiczna została zepchnięta na dalszy plan. Do tego stopnia, że nie odgrywa praktycznie żadnej roli w rozgrywce. "A to przecież ekonomia zbliża ludzi do siebie" - zauważa Hickman dodając, że jest to główny czynnik, który należy poprawić przed nadchodzącą premierą WAR-a w Korei.

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: gospodarka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy