Tomb Raider: Pierwsze konkretne informacje!

Wczoraj Square Enix oficjalnie zapowiedziało kolejną odsłonę Tomb Raidera, który ma być dla tej serii nowym początkiem (a jednocześnie prequelem względem poprzednich części).

W sieci pojawiły się pierwsze informacje o produkcji pochodzące z najnowszego wydania Game Informera. Wszystkie najważniejsze informacje o Tomb Raiderze prezentujemy w punktach:

- "Myślę, że zasadniczą różnicą pomiędzy tą grą, a starymi częściami serii jest odejście od koncepcji dymu i luster. We wcześniejszych odsłonach oferowaliśmy tylko iluzję wolności, bo bylismy ograniczeni przez doczytywanie, ekrany loadingu, i wszystko to, co pojawiało się, kiedy wchodziło się do innej lokacji. Tym razem [wolność] jest absolutnie prawdziwa. Możesz iść dosłownie w dowolnym kierunku i wybrać własną drogę prowadzącą do końca etapu" - mówi Darrell Gallagher, szef studia Crystal Dynamics;

Reklama

- w grze Lara będzie miała 21 lat;

- mimo to w trakcie prac nad grą skorzystano z dobrodziejstw technologii motion capture, w jej najbardziej zaawansowanej wersji, czyli "performance capturing" - "łapano" nie tylko ruchy postaci, ale całe, długie sekwencje aktorskie;

- produkcja będzie niezwykle brutalna. W jednej z opisanych przez twórców scen, obłąkany człowiek dźga Larę w klatkę piersiową, a następnie zamyka jej oczy po jej śmierci. W innym fragmencie na nogę panny Croft spadnie głaz, który ją uwięzi, a zaraz potem kolejny kamień roztrzaska jej głowę;

- Crystal Dynamics nie zdradziło co prawda szczegółów dotyczących broni, ale na pierwszych obrazkach koncepcyjnych można zobaczyć łuk, strzelbę i pistolet;

- twórcy mają bowiem zamiar wprowadzić możliwość swobodnego namierzania przeciwników, nie będzie więc systemu automatycznego celowania (to ważna informacja szczególnie dla konsolowców);

- wraz z rozwojem rozgrywki, Lara będzie ewoluować - zdobędzie nowe narzędzia i sprzęt, które zwiększą jej możliwości. Rozwiną się także jej umiejętności akrobatyczne. Rozwój postaci da też dostęp do nowych, wcześniej niedostępnych fragmentów wyspy, na której toczyć się będzie gra;

- na wyspie porozmieszczane będą obozy, w których Lara będzie mogła łączyć różne przedmioty, by stworzyć coś nowego. Te swoiste bazy posłużą także do rozwijania bohaterki oraz przemieszczania się pomiędzy już odkrytymi lokacjami;

- aby przetrwać, Lara będzie musiała zdobywać jedzenie i wodę;

- w grze pojawi się kilku ludzi, postaci niezależnych, w tym członkowie załogi, którzy ocaleli z katastrofy statku;

- jak twierdzą twórcy, to nie tylko restart serii, ale także całej marki. Częścią tego "nowego początku" marki ma być m.in. rezygnacja z wynajmowania "prawdziwej" modelki, będącej "oficjalną Larą Croft".

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy