Tomb Raider: Nowa porcja informacji

W najnowszych wydaniach hiszpańskiego magazynu Hobby Consolas oraz francuskiego pisma Consoles pojawiły się artykuły poświęcone nowej odsłonie Tomb Raidera.

O niektórych informacjach w nich zawartych wiedzieliśmy od jakiegoś czasu, pojawiły się jednak także nowe. Czego się dowiedzieliśmy?

Najważniejsze informacje o Tomb Raider - standardowo - w punktach:

- Lara w grze będzie bardziej uczłowieczona, co oznacza, że będzie krwawić i odczuwać ból, a na jej twarzy zobaczymy strach. Zarówno on, jak i ruchy kamery, zostały wygenerowane za pomocą technologii motion capture;

- Tomb Raider będzie całkowitym restartem serii. Twórcy zdecydowali się odświeżyć wizerunek Lary, która będzie miała mało wspólnego ze swoimi poprzednim wcieleniem, dysponującym niemal nadludzkimi umiejętnościami akrobatycznymi;

Reklama

- zarówno bohaterka, jak i sama fabuła, są tworzone od zera. Gra przedstawi nam historię młodej Lary Croft, która dopiero co ukończyła edukację na uniwersytecie. Wraz z ekspedycją uda się statkiem Endurance na wyspę położoną nieopodal południowego wybrzeża Japonii. Okręt niestety rozbije się, a Lara będzie jedyną ocalałą;

- wskazówki i sam interfejs gry będą ograniczone do minimum. Czasem wyświetlane będą jednak informacje dotyczące np. tego, co można podpalić lub przyciski w przypadku fragmentów z QTE;

- środek wyspy posłuży Larze jako swoiste centrum dowodzenia. Będzie tam mogła "nabyć" nowe umiejętności, stworzyć nowe narzędzia lub powrócić do misji już ukończonych;

- Lara dysponować będzie umiejętnością Survival Instinct. Podobnie, jak w grach z serii Assassin's Creed po naciśnięciu jednego przycisku aktywowany zostanie specjalny widok, w którym interesujące obiekty zostaną podkreślone na czerwono, zaś reszta spowita będzie w szarości. Dzięki temu panna Croft będzie mogła dostrzec rzeczy normalnie niewidzialne dla oka - np. ślady wilka, które zaprowadzą ją do apteczki. Gdy ją weźmie, zwierze może ją zaatakować. Z Survival Instinct Lara korzystać będzie mogła tylko stojąc w miejscu;

- zagadki mają być bardziej złożone niż w poprzednich odsłonach cyklu. Polegać mają nie tylko na obserwowaniu środowiska, ale także na myśleniu o tym, w jaki sposób np. woda i ogień ze sobą reagują. Trzeba będzie również uwzględnić m.in. grawitację (pomoże Larze pokonać pewne przeszkody), czy elementy wybuchowe;

- przygoda Lary ma być podzielona na trzy części, każda ma być związana z dana częścią przemiany bohaterki w poszukiwaczkę przygód. Kolejne "epizody" dotyczyć więc będą przetrwania, ratunku i ucieczki. Wraz ze zmianą zachodzącą w pannie Croft, dysponować będzie ona coraz to nowszym ekwipunkiem - niewykluczone, że powrócą kultowe dwa pistolety;

- w trakcie gry natykać się będziemy na posągi Buddy. Na razie nie znane jest ich konkretne przeznaczenie, ale spekuluje się, że mogą to być punkty zapisu;

- niektóre elementy, gdy Lara będzie stać na nich zbyt długo, będą mogły się zawalić;

- przy produkcji Tomb Raidera twórcy inspirowali się wieloma rzeczami. Wśród głównych inspiracji wymieniają Half-Life'a 2 (fizyka obiektów), serię Uncharted (atmosferę i klimat), Assassin's Creed (Survival Instinct), filmy "Batman: Początek" (oryginalna historia), "127 godzin" (cierpienie głównego bohatera) oraz serial "Zagubieni" (aura tajemniczości, wyspa).

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy