THQ kończy z grami dla dzieci
THQ do tej pory wydawało nie tylko gry dla "hardkorowych" graczy, ale także produkcje dla dzieci. Firma jednak zmienia strategię, o czym poinformował jej szef na spotkaniu z inwestorami.
Wpływ na tę decyzję miał ogromny sukces Saints Row: The Third, które trafiło do sklepów w liczbie prawie 4 milionów egzemplarzy.
W czasie spotkania z inwestorami Brian Farrell, prezes THQ, ujawnił, że firma rezygnuje z tworzenia gier dla dzieci, choć nadal będzie sprzedawać wydane dotąd produkcje. Spółka chce natomiast skoncentrować wszystkie swoje siły na zarówno obecnych, jak i nadchodzących platformach, grach "hardkorowych" i cyfrowej dystrybucji.
"THQ będzie bardziej efektywną organizacja, koncentrującą się tylko na naszych najsilniejszych markach. Sukces Saints Row: The Third jest przykładem naszej nowej strategii i tego, co możemy osiągnąć. Wysłaliśmy do sklepów na całym świecie już 3,8 miliona egzemplarzy i oczekujemy, że w sumie do sprzedaży trafi 5-6 milionów kopii. Ponadto ta gra, jako jedyna nasza konsolowa produkcja, zanotowała najwyższe zyski ze sprzedaży cyfrowych dodatków" - mówi Bruab Farrell.
THQ do tej pory tworzyło gry oparte na filmach animowanych Disneya i Pixara. Zmiana strategii powinna ucieszyć przede wszystkim graczy hardkorowych. A także zdaje się potwierdzać, że niedawne plotki o problemach firmy mogą nie mieć pokrycia.