THQ chwali się sprzedażą swoich gier
Po niedawnym sukcesie sprzedażowym gry Homefront, jej wydawca twierdzi, że należy do grona największych na świecie.
W niedawnym wywiadzie przeprowadzonym dla portalu IndustryGamers, Brian Farrell - CEO THQ stwierdza, że jego wydawnictwo należy teraz do grupy trzech największych na świecie. Zaraz obok EA i Activision.
"Na pewno możemy siebie uznać za jednego z największych" - mówi Brian Farrell i jako przykład podaje chociażby wydanego w marcu FPS-a Homefront.
"Nasza gra sprzedała się najlepiej w marcu. A wtedy był to czas, "O boże, THQ! Wydajecie Homefront w marcu? Przecież wtedy będzie strasznie tłoczno. Jest Crysis 2 itd. Byliśmy jednak numerem jeden. Zmiażdżyliśmy konkurencję w Wielkiej Brytanii i na innych rynkach" - chwali się CEO wydawnictwa THQ.
Warto tutaj przytoczyć dane sprzedażowe obu tytułów. Według portalu VGChartz na całym świecie sprzedano około 1.72 mln gry Homefront na trzy platformy: PC, PS3 i Xboksa 360. Z czego najlepiej radzi sobie wersja na konsolę Microsoftu (1.12 mln sztuk).
Na tym samym portalu Crysis 2 może pochwalić się nieco gorszym wynikiem. Na trzech platformach sprzedano bowiem 1.49 mln sztuk. Znowu najlepiej wypadła platforma Microsoftu (780 tys. sztuk).
Jednak trzeba przy tym zaznaczyć, że o ile w przypadku obu gier sprzedaż na PC jest najgorsza, to można to wytłumaczyć między innymi tym, że spora ilość Homefront jak i Crysis 2 sprzedana została poprzez platformę Steam.
Być może zliczając wszystkie wyniki, czyli sprzedaży w sklepach stacjonarnych i cyfrowej dystrybucji, szala zwycięstwa mogłaby przenieść się na stronę produkcji od EA.
Gorzej jednak wypada Homefront w porównaniu z Crysis 2 jeśli chodzi o ocenę gry i jej recenzje. Według portalu Metacritic pierwsza gra ma obecnie średnią ocen 70% na wszystkie trzy platformy. Jeśli chodzi o Crysis 2, to tutaj oceny wahają się od 84 do 86%.
THQ oczywiście dalej będzie starać się o klienta, ponieważ w najbliższym czasie planuje wydanie kolejnych ciekawych produkcji. Mowa tutaj między innymi o Saints Row: The Third, Warhammer 40k: Space Marines, Darksinders 2, czy Devil's Third.
"Poprzedni rok był dla nas bardzo spokojny, nie wydaliśmy zbyt wielu produktów, ale teraz mamy dobrą passę, a konkurenci będą nam zazdrościć. Jesteśmy konkurencyjni, lubimy konkurować i zamierzamy konkurować i wygrywać!" - stwierdza na koniec Brian Farrell.