The ShootAR: Rewolucja gamingowej rzeczywistości?
Ruszyły testy The ShootAR - darmowej gry, w której o wygranej decydują szybkość biegu i odporność na zmęczenie gracza.
The ShootAR to debiutancka produkcja krakowskiego studia Future Reality Games, która, wykorzystując model rozgrywki z takich gier jak Quake 3 Arena czy Counter Strike, przenosi go do rzeczywistości.
"Nigdy jeszcze nie było gry, w której o zwycięstwie decydowałyby fizyczne możliwości graczy, jak np. zwinność czy szybkość biegu oraz inne zdolności, takie jak refleks i spostrzegawczość, które do tej pory hamowane były przez klasyczne gry wideo" - mówi Dariusz Żołna, prezes Future Reality Games.
"Dzięki nietypowemu wykorzystaniu technologii obecnych w niemal każdym smartfonie, udało nam się stworzyć grę, która rewolucjonizuje dotychczasowy model mobilnej rozrywki, zacierając granicę miedzy światem rzeczywistym, a wirtualnym" - dodaje Żołna.
The ShootAR wykorzystuje najważniejsze elementy tzw. rozszerzonej rzeczywistości, czyli między innymi możliwość nakładania na obraz rejestrowany przez kamerę telefonów obiektów generowanych przez grę, a także czujniki położenia i ruchu, czyli GPS, akcelerometr oraz elektroniczny kompas.
Mapy w grze Future Reality Games są oparte na tych z Google, dzięki czemu ich ilość jest praktycznie nieograniczona. Docelowo gracze będą mogli tworzyć areny walk w niemal dowolnym miejscu na świecie. Mapy jednak nie są konieczne do samej zabawy, ale poprzez obrys budynków znacznie ją uatrakcyjniają. Jednocześnie, mając na uwadze potencjalne zagrożenia, twórcy odradzają zabawę w miejscach do tego niewłaściwych.
Gracze mają do swojej dyspozycji kilka rodzajów broni, począwszy od klasycznych pistoletów, przez strzelby, na karabinach szturmowych i granatach kończąc. Co istotne, cechy każdej z broni znajdują swoje odzwierciedlenie w rozgrywce. Podczas trwającej bety, gracze dostają całkowity dostęp do arsenału i nielimitowaną liczbę amunicji. W pełnej wersji bronie i inne dodatki będą odblokowywane wraz z postępami gracza.
The ShootAR kładzie silny nacisk na element społeczny. By zagrać np. w 6 osób, trzeba odejść od komputera, wyjść z domu i spotkać się ze znajomymi. Zarejestrowani gracze mogą zapraszać innych do wspólnej zabawy. Przypomina to system zaproszeń i wydarzeń znany z popularnych serwisów społecznościowych.
Po premierze gra będzie darmowa, oparta na systemie F2P, który, jak zaznaczają twórcy, nigdy nie przekształci się w model Pay2Win.
(Informacja prasowa)