The Secret World: Klęska nowego MMO Funcomu
The Secret World miało być kolejnym wielkim MMO od Funcomu. Niestety okazuje się, że najnowsza sieciówka firmy poniosła klęskę.
Ujawnione właśnie dane sprzedażowe są tak niskie, że norweski wydawca zdecydował się porzucić rynek wielkich gier sieciowych i skoncentrować się na mniejszych sieciówkach.
W opublikowanym raporcie finansowym za drugi kwartał 2012 roku rozliczeniowego ujawniono, że od lipca The Secret World sprzedało się w zaledwie 200 tysiącach egzemplarzy. To - delikatnie pisząc - rozczarowujący wynik.
Przedstawiciele firmy powodów klęski upatrują w niezbyt ciepłym przyjęciu The Secret World przez recenzentów (średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi "tylko"72%) oraz w szumie wywołanym przez konkurencyjne produkcje.
Na dwa tygodnie przed premierą sieciówki Funcomu ujawniono bowiem datę premiery Guild Wars 2, a kilka tygodni później Blizzard ogłosił konkretny termin debiutu dodatku Mists of Pandaria do World of Warcraft.
Jakie są plany na przyszłość? Funcom zamierza przede wszystkim przyciągnąć do The Secret World nowych graczy.
Firma rezygnuje też z wysokobudżetowych sieciówek - od teraz koncentrować się będzie na mniejszych grach sieciowych, które są tańsze w produkcji. Zwolniono też 50% pracowników.