The Elder Scrolls V: Skyrim - o lokacjach i podziemiach
W najnowszym wydaniu magazynu Official Xbox Magazine pojawił się artykuł poświecony The Elder Scrolls V: Skyrim. Dowiedzieliśmy się z niego nowych informacji odnośnie lokacji, podziemi, umiejętności oraz AI przeciwników.
Na łamach pisma ujawniono trzy nowe lokacje, które zwiedzimy w grze. Jedną z nich jest Windhelm - największe miasto w Skyrim oraz stojąca na drodze do Morrowind baza imperialnej gwardii. Trafimy także do Bard's College - położonego w północnym Solitude tętniącego życiem miasta, w którym odbywają się różne kulturalne imprezy, w tym ceremonia palenia kukły. Ostatnią z miejscówek jest starożytne nordyckie podziemie Bleak Falls Barrows.
W produkcji znajdzie się ponad 120 podziemi, z czego, jak zapewniają twórcy, "żadna lokacja nie będzie do siebie podobna". Ośmiu projektantów podziemi tworzyło każde z nich ręcznie. Jest to o tyle ważne, że w przypadku Obliviona, nad lochami pracował jeden człowiek, opierając się na opcji losowego generowania obszarów. W niektórych podziemiach natkniemy się na zagadki logiczne.
Ujawniono również nowe szczegóły odnośnie umiejętności prowadzonej przez nas postaci. W grze pojawi się specjalny bonus do skradania się, który obniży dźwięk naszych kroków, powróci również telekineza. Ponadto zwinność nie będzie już powiązana z posiadanym poziomem doświadczenia.
Szczególną nowością w The Elder Scrolls V: Skyrim są Dragon Shouts - moce przyzywane po trzykrotnym wypowiedzeniu zaklęcia w języku smoków. Jedną z nich będzie Unrelenting Force, odpychająca wszystko, co będzie stać na naszej drodze.
Poprawie ma ulec AI przeciwników oraz postaci niezależnych. Jako przykład podano tu wilki - tkwić będą w swoim legowisku, udając się na polowanie kilka razy dziennie. Jeśli uda im się zabić swoją ofiarę, będą pilnować swojej zdobyczy przed graczem. Jeśli natomiast wejdziemy na ich terytorium, zaatakują nas.