Szczegóły dotyczące systemu rzemiosła w TERA
Frogster ujawnił szczegóły dotyczące systemu rzemiosła a także wyjątkowo rozwiniętego systemu wzmacniania przedmiotów i umiejętności w nadchodzącym MMO TERA.
Stając naprzeciw wszystkim bestiom czyhającym w świecie TERA, każdy gracz będzie musiał dostosować swój sposób gry i posiadane umiejętności do dynamicznego stylu walki i na pewno pomoże mu w tym możliwość wzmacniania ekwipunku na kilka różnych sposobów, które powinny zadowolić nawet największych weteranów gier MMO.
Chociaż konieczność posiadania szybkiego refleksu wydaję się być czymś oczywistym w systemie walki występującym w TERA, nic się nie stanie, jeśli każdy gracz będzie dodatkowo posiadał broń, która nie tylko ładnie wygląda (o tym następnym razem), ale i zadaje całkiem imponujące obrażenia. Nie ważne czy chodzi o topór, łuk czy miecz, system rzemiosła w TERA pozwala każdemu tworzyć własne, unikalne bronie i pancerze. Dla graczy o bardziej defensywnych poglądach, ochrona oferowana przez pancerz "hematescent kryplate" będzie czymś, czego od zawsze szukali. Jeśli jednak gracz jest zwolennikiem bardziej ofensywnych rozwiązań, zdecydowanie polecamy potęgę kryjącą się w berle "lustrum". To tylko dwa z ponad tysiąca przedmiotów o imponujących właściwościach, możliwych do stworzenia w świecie TERA.
Ale system rzemiosła w TERA wymaga od gracza zdecydowanie więcej niż tylko pozbawionego emocji wciskania przycisku "stwórz przedmiot". Każdy gracz chcący spróbować swych sił w tym fachu, będzie musiał udać się w podróż w poszukiwaniu rzadkich planów, schematów czy innych mitycznych elementów zanim będzie mógł rozpocząć pracę w kuźni.
Oczywiście dostosowywanie broni czy zbroi w grze TERA pozwala na więcej niż tylko podniesienie podstawowych statystyk danego przedmiotu. System ten pozwala na zmianę sposobu walki. Korzystając z magicznych kryształów i zaklęć wzmacniających posiadany sprzęt możemy znacząco wpłynąć na przebieg bitwy czy to walcząc z devas w Blightwood czy ovoliths ukrywających się głęboko w pieczarach Arachnaea. Umieszczenie danego kryształu w broni daje możliwość powalenia przeciwnika na ziemię, osłabienia go czy np. zatrucia. Natomiast kryształy umieszczone w pancerzu mogą zaprocentować ciągłym leczeniem czy ochroną przed atakami z ukrycia albo jeszcze lepiej, dodatkową mocą, dzięki której gracz będzie miał możliwość użycia potężniejszych zaklęć.
To jednak nie wszystko. Podróżując po świecie TERA konieczne będzie zbieranie łupu z zabitych wrogów. Tylko pozornie będzie on bezwartościowy, ponieważ system zaklęć w grze daje możliwość usunięcia właściwości znajdujących się w znalezionej broni (która np. w żaden sposób nie będzie graczowi potrzebna w przyszłości) i przeniesienia ich na swój oręż. Powtarzając ten proces kilka razy gracz będzie mógł odblokować nowe zdolności i moce zaklęte w danym przedmiocie.
"Ulepszanie" w TERA nie ogranicza się oczywiście tylko do przedmiotów, za pomocą glifów gracze mogą wzmocnić swoje umiejętności i zaklęcia. Połączenie odpowiedniego glifu z umiejętnością ataku łucznika może zaowocować dodaniem właściwości paraliżujących do gradu strzał. Albo na przykład dodając glif do umiejętności walki wręcz gracz może podnieść prędkość ataku i przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę. To, jakiego wyboru dokona każdy gracz zależy od indywidualnych upodobań i preferowanego stylu walki, co oczywiście powoduje, że na serwerze ciężko będzie spotkać identycznego przeciwnika czy kompana.
TERA pod okiem Bluehole Studio ukaże się jeszcze w 2011 roku. Firma Frogster Online Gaming odpowiedzialna jest za premierę gry w Europie, a En Masse Entertainment odpowiada za premierę w Ameryce Północnej.
(Informacja prasowa)