Super Street Fighter IV nie dla pecetowców
Yoshinori Ono, producent gry, przekazał przykrą informację - planowana od jakiegoś czasu wersja Super Street Fightera IV na komputery jednak nie ujrzy światła dziennego.
Capcom podjął taką decyzję w ostatniej chwili (Super Street Fighter IV miał trafić na PC jeszcze w tym roku), a jej powodem było... piractwo. Władze firmy uznały, iż na rynku komputerowym jest ono zbyt duże i że wydanie na nim gry mogłoby wyrządzić marce więcej szkód niż pożytku.
To prawda, że podstawowa wersja Street Fightera IV ukazała się nie tylko na Xboksa 360 i PlayStation 3, ale także na pecety. Prawdą jest również, że sprzedała się ona naprawdę dobrze również na komputerach. Niemniej Capcom uważa, że piraci i tak zdołali wyrządzić jej sporą krzywdę, i chce uniknąć tego w przyszłości.
Wydawca zmienił plany dotyczące pecetowego Super Street Fightera IV, pomimo że gra - jak zdradził Yoshinori Ono - była gotowa w 99%. Wkrótce trafi ona na automaty, a ta wersja praktycznie nie różni się od komputerowej niczym, więc wystarczyłyby drobne prace, aby dokonać konwersji.
Padł także pomysł, żeby przygotować Super Street Fightera IV w postaci cyfrowej i sprzedawać go w takich serwisach, jak Steam. Ale Ono stwierdził, że tak się nie stanie, ponieważ nie byłoby to uczciwe wobec tych fanów serii, którzy nie mają dostępu do takich usług.