StarCraft II: Dodatek dopiero w przyszłym roku?
Blizzard prawdopodobnie przeniesie premierę StarCraft II: Heart of the Swarm dopiero na przyszły rok. Choć oficjalnej informacji w tej sprawie póki co brak.
Przedstawiciele Blizzardu jakiś czas temu informowali, że jest szansa na ukazanie się StarCraft II: Heart of the Swarm - pierwszej z dwóch dodatkowych kampanii do gry - jeszcze w 2012 roku. Teraz jednak tegoroczna premiera dodatku wydaje się coraz bardziej wątpliwa. Czyżbyśmy musieli na nią czekać do przyszłego roku?
Głównym zwiastunem opóźnień w pracach nad StarCraft II: Heart of the Swarm jest brak jakichkolwiek informacji o beta-testach dodatku, co zauważył Doug Creutz, analityk z agencji Cowen & Company. Jak przypomina w swojej najnowszej notce, Blizzard swoje produkcje wprowadza przeważnie w fazę beta na 3-6 miesięcy przed premierą.
Skoro do końca tego roku pozostało raptem pięć miesięcy, trudno oczekiwać, że przed 2013 rozpoczną się testy z udziałem graczy. A co za tym idzie, nie ma co spodziewać się premiery samej gry.
Według Creutza, StarCraft II: Heart of the Swarm ukaże się dopiero w przyszłym roku fiskalnym, który w przypadku koncernu Activision Blizzard pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Analityk Cowen & Company powstrzymuje się jednak od bardziej precyzyjnych szacunków.
StarCraft II: Heart of the Swarm to pierwszy z dwóch dużych dodatków do kultowego RTS-a, poświęcony rasie Zergów (w przyszłości Blizzard zamierza wydać jeszcze StarCraft II: Legacy of the Void, rozszerzenie skupiające się na rasie Protossów). Na sierpniowych targach Gamescom Blizzard zamierza pokazać mutiplayerowe demo gry.
Opóźniająca się premiera gry to żadna nowość w przypadku Blizzardu. Chyba jeszcze żadna produkcja tej firmy nie ukazała się na czas, a przede wszystkim należy tu wspomnieć o StarCraft II, który trafił do sklepów z wielomiesięcznym opóźnieniem (o Diablo III chyba nie musimy już pisać?).
Na szczęście we wszystkich przypadkach związanych z Blizzardem powściągliwość popłaca. Każda gra tego studia zostaje bardzo ciepło przyjęta przez media i przez graczy.