StarCraft II: 3 miliony w miesiąc
Blizzard Entertainment ogłosił, że StarCraft II: Wings of Liberty sprzedał się w 3 milionach egzemplarzy w ciągu pierwszego miesiąca od premiery i stał się najlepiej sprzedającą się grą komputerową w 2010 roku oraz najszybciej sprzedającą się strategią wszech czasów.
StarCraft II: Wings of Liberty został wydany 27 lipca jednocześnie w Ameryce Północnej, Europie, Korei Południowej, Australii, Nowej Zelandii, Rosji, Brazylii, Chile, Argentynie, Singapurze, Indonezji, Malezji, Tajlandii, Filipinach oraz niektórych regionach Tajwanu, Hong Kongu i Makao. Sprzedaż StarCraft II: Wings of Liberty w pierwszym dniu po premierze osiągnęła przełomowy wynik ponad 1 miliona egzemplarzy, co uczyniło go najlepiej sprzedającą sie grą PC roku 2010 w ciągu pierwszych 24 godzin dostępności.
Wyniki sprzedaży rosły dalej, by po 48 godzinach wynieść ponad 1,5 miliona egzemplarzy, co oznacza, że gra ustanowiła rekord dla najszybciej sprzedającej się strategii w historii. Gra uzyskała także wiele pochlebnych recenzji, w tym nagrody dla najlepszego produktu przyznane przez najważniejsze czasopisma komputerowe.
"Doceniamy entuzjazm, z jakim gracze z całego świata powitali StarCraft II", powiedział Mike Morhaime, Dyrektor Generalny i współzałożyciel Blizzard Entertainment. "Duże znaczenie dla nas miało zapewnienie graczom ogólnego doświadczenia z rozgrywki, które byłoby łatwo dostępne, zbalansowane i gwarantowało dobrą zabawę. Dlatego też bardzo nas usatysfakcjonowała niezwykle pozytywna reakcja, z jaką globalna społeczność przyjęła grę".
StarCraft II: Wings of Liberty to kontynuacja hitu Blizzard Entertainment z roku 1998 o nazwie StarCraft, który został ogłoszony przez graczy i krytyków na całym świecie jedną z najlepszych strategii czasu rzeczywistego w historii. Wyposażony w doskonały silnik graficzny, StarCraft II raz jeszcze skupi się na starciu między protosami, terranami i zergami, przy czym każda z tych ras wystawi do walki legiony weteranów oraz ulepszonych i zupełnie nowych jednostek.
Wszyscy gracze będą mogli także doświadczyć rozgrywki online na niedoścignionym poziomie, gdyż StarCraft II jest dostępny za pośrednictwem nowej wersji Battle.net, znanej usługi Blizzard Entertainment dla graczy. Battle.net został ulepszony i wyposażony w nowe funkcje, jak komunikacja głosowa, przechowywanie plików z użyciem technologii chmurowego przetwarzania danych, ligi i rankingi, system osiągnięć, śledzenie statystyk i nie tylko.
Kampania dla pojedynczego gracza w StarCraft II: Wings of Liberty kontynuuje sagę w miejscu, gdzie zakończyła się ona w StarCraft: Brood War. Fabuła przedstawia czyny szeryfa, który stanął na czele rebelii, Jima Raynora, jak również losy znajomych oraz nowych bohaterów. Gracze będą mogli stworzyć własne niepowtarzalne doświadczenie poprzez wybór własnej ścieżki misji oraz technologii i ulepszeń badawczych odpowiadających ich stylowi gry w trakcie kampanii złożonej z 29 misji. W grze znajdą się także misje w trybie challenge o ściśle określonych celach, które wprowadziliśmy, by zaznajomić graczy z podstawami strategii używanych w grach wieloosobowych.
(Informacja prasowa)