Scrolls - karcianka od twórców Minecrafta
Choć prace nad Minecraftem jeszcze się nie zakończyły, jego twórcy - Notch i zatrudniona przez niego w studiu Mojang ekipa - zapowiedzieli na Game Developers Conference swój kolejny projekt. Jest nim Scrolls - połączenie karcianki, gry planszowej oraz... szachów.
W Scrolls gracze tworzą swoje talie tytułowych "zwojów" i wykorzystują je do rzucania zaklęć, czy wzywania jednostek specjalnych jednostek. Twórcy obiecują, że z czasem liczba dostępnych kart będzie się zmieniać, planowane jest bowiem wydawanie kolejnych ich paczek.
Arena zmagań przypomina nieco szachownicę, z siatką określającą, na których polach można położyć swoje zwoje. Celem gry jest - jakżeby inaczej - atakowanie wroga i pokonanie go. Karty mogą być wykorzystanie zarówno do ataku, jak i obrony, jednak nie trzeba będzie za ich pomocą niszczyć wrogich jednostek. Powód? Ich eliminacja nie wpłynie bezpośrednio na naszego przeciwnika. Najważniejsze jest bowiem - podobnie jak w szachach - przedarcie się przez linie oponenta i zaatakowanie jego króla.
Na początku każdej rozgrywki gracze będą przetasowywać swoje zestawy zwojów, tak więc nigdy nie będzie wiadomo, jakie wyciągniemy w kolejnych turach.
Choć w Scrolls pojawi się tryb dla pojedynczego gracza, będzie to tylko rozgrzewka przed właściwą rozgrywką w sieci. Produkcja będzie bowiem kładła głównie nacisk na multi, gdzie będzie można toczyć pojedynki 1vs1 (towarzysko lub rankingowo). Twórcy chcą stworzyć wielkie sieciowe mistrzostwa świata w Scrolls i obecnie poszukują sponsora, który pomógłby uruchomić specjalną ligę.
W grze pojawi się oczywiście sieciowy sklep aukcyjny, gdzie będzie można kupować lub sprzedawać swoje zwoje innym graczom.
Produkcja oferować będzie także szereg statystyk dotyczących wygranych, przegranych, zestawów kart, czy innych rzeczy. Ciekawostką jest fakt, że będziemy mogli, patrząc na karty przeciwnika, określić, jak długo gra on już w Scrolls. Im częściej bowiem będziemy korzystać z danego zwoju, tym jego krawędzie będą bardziej poszarpane, a obrazek na nim nieco przyblaknie.
Szefem projektu jest Jakob Porser, zaś stroną graficzną zajmuje się Markus "jnkboy" Toivonen. Nad fabułą pracuje Jerry "Tycho" Holkins, scenarzysta komiksów z serii Penny Arcade. Niewykluczone, że z czasem przy produkcji gry pomogą także Jens Bergensten i Tobias Mollstam, pozostali członkowie studia Mojang.
Jak mówi Porser: "Zaczęliśmy rozmawiać z Notchem (Markusem Perssonem, twórcą Minecrafta - przyp. red.) o Scrolls prawie pięć lat temu. Oboje jesteśmy wielkimi fanami karcianek, ale czuliśmy, że w dostępnych grach są pewne typowe błędy w gameplayu. Jesteśmy podekscytowani mogąc wreszcie wszystkie nasze pomysły wprowadzić w życie wraz z realizacją Scrolls".
W tym roku odbędą się testy wersji alpha gry, w której wezmą udział niektórzy nabywcy Minecrafta w wersji alpha. W planach jest także otwarta beta. Premiera finalnej wersji nie jest znana. Produkcja ukaże się na PC i Macach, w późniejszym terminie zawita także na inne, niesprecyzowane platformy (najprawdopodobniej na iPhone'a/iPoda/iPada).