Rynek MMO cały czas rośnie

Nie ma się co dziwić wszystkim producentom, którzy decydują się stworzyć własne MMO - czy licencjonowane, czy nie. Gry tego typu potrafią stać się źródłem naprawdę niezłych dochodów...

Firma Screen Digest przygotowała i opublikowała raport, z którego możemy dowiedzieć się wiele o obecnej kondycji rynku MMO. Wychodzi z niego, iż rynek ten nieustannie rośnie i przynosi coraz większe dochody. Przynajmniej w amerykańsko-europejskiej części branży gier, bo raport nie uwzględnia Azji.

Najważniejsza informacja zawarta w sprawozdaniu dotyczy przychodów uzyskanych z abonamentów gier MMO, które w ubiegłym roku wyniosły (w Ameryce Północnej i w Europie) 1,6 miliarda dolarów, czyli o 200 milionów więcej niż w roku poprzedzającym. Analitycy ze Screen Digest uważają, że do 2014 roku kwota ta przekroczy granicę 2 miliardów.

Reklama

Zmalał natomiast średni przychód uzyskiwany od pojedynczego użytkownika, i to aż o 10%. Oznacza to, że ogólny wzrost przychodów branży MMO jest spowodowany coraz większym zainteresowaniem graczy i powiększającą się ich bazą.

Wciąż gigantem wśród gigantów jest World of Warcraft, który zajmuje największą przestrzeń na rynku MMO na świecie. Co prawda w minionym roku jego "panowanie" spadło o 6%, ale w dalszym ciągu produkcja Blizzarda znajduje się na topie, mając w garści 54% całego rynku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy