Requiem: Chcesz zrobić ze Skyrima oldskulowego RPG-a?
Jeżeli jesteś miłośnikiem oldskulowych RPG i wolałbyś, żeby Bethesda zamiast Skyrima wydała remake Morrowinda, to Requiem może być modem w sam raz dla ciebie.
Jest to modyfikacja do Skyrima, która zmienia ogromną liczbę aspektów rozgrywki - dzięki niemu gracze dostają tak naprawdę zupełnie inną, bardziej "staroszkolną" grę zamiast przystępnego i zrozumiałego chyba dla wszystkich RPG-a.
W Requiem wyrzucono na przykład level scaling - przeciwnicy, asortyment sklepów i loot stają się więc przypadkowe. Wszystkie przedmioty podrożały i ciężko kupić magiczne zbroje oraz miecze, a kwoty uzyskiwane za sprzedawanie nagromadzonych przedmiotów spadły, w związku z czym wartość pieniądza znacznie podskoczyła. Dobry ekwipunek wypada z kolei o wiele rzadziej.
Walki są dużo trudniejsze, a taktykę trzeba dostosować do konkretnego przeciwnika. Zadaje się więcej obrażeń, ale i ciężej jest ustać w trakcie bitwy na nogach. Łuki potrafią być zabójcze, kombinacje mieczy i zaklęć mają rzeczywisty efekt - np. w trakcie bijatyki z trollem, który leczy się szybciej, niż da się go pokroić.
Wyrzucono szybką podróż, czary kosztują większą ilość many i zabijają szybciej, a w pułapki lepiej nawet nie wchodzić. Zdrowie się nie regeneruje (i mikstury nie przywracają go natychmiastowo), a odnawianie się wytrzymałości najłatwiej można osiągnąć, jedząc, bo czekanie trwa dużo dłużej aniżeli w podstawowej wersji Skyrima.
I tak dalej, i tym podobne. Jeżeli jesteście zainteresowani - kierujcie się tutaj: http://skyrim.nexusmods.com/mods/19281