Reklamy w grach dają efekt

A przynajmniej przynoszą je reklamy umieszczane w produkcjach Electronic Arts. Firma ta pochwaliła się właśnie, iż ich skuteczność okazała się całkiem wysoka.

Sprawdziła to agencja badawcza Nielsen, która pod włos wzięła aż 100 tysięcy gospodarstw domowych, których członkowie grają w różne gry Electronic Arts. Skuteczność reklam w nich zawartych zmierzono, biorąc pod uwagę markę jednego z napojów, który reklamowano właśnie w produkcjach EA.

Wszystkie gospodarstwa podzielono - jak w każdym szanującym się badaniu - na grupę testową oraz kontrolną. W pierwszej umieszczono osoby, które kupiły przynajmniej jedną grę bez reklamy wspomnianego napoju, a potem taką, w której taka reklama się znalazła. W drugiej znalazły się osoby, które nie miały do czynienia z produkcjami, w których zawarta była reklama napoju.

Reklama

Wynik był jasny - w gospodarstwach, które znalazły się w grupie testowej, kupowano reklamowany napój za kwoty aż o 24% wyższe niż w grupie kontrolnej. Prawie jedną czwartą więcej wydano na produkt po zobaczeniu reklamy w grze (lub w różnych grach).

Wynik jest nie tylko jasny, ale również bardzo wiarygodny. Nielsen to uznana agencja, z której usług korzysta wiele firm. Do tego badania zaangażowano aż 100 tysięcy domostw, więc nie może być mowy o jakichkolwiek przekłamaniach. Reklamy zamieszczane w grach wideo niewątpliwie są skuteczne.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: skuteczność | agencja | reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy