Raport finansowy EA: Świetne wyniki SWTOR
W raporcie finansowym za trzeci kwartał 2012 roku fiskalnego Electronic Arts podzieliło się nowymi danymi dotyczącymi sprzedaży swoich ostatnich hitów - w tym Star Wars: The Old Republic. Produkcja BioWare'u znalazła 2 miliony nabywców.
Do tej pory Star Wars: The Old Republic rozeszło się w 2 milionach egzemplarzy, z czego 40% sprzedało się za pomocą usługi Origin. W tej chwili gra posiada 1,7 milionów aktywnych użytkowników. Skąd jednak taka rozbieżność pomiędzy wynikami sprzedaży, a liczbą grających? Według przedstawicieli EA, istnieje kilka powodów - niektórzy po prostu jeszcze nie zagrali, inni zrezygnowali, zaś pozostali gracze wykupili subskrypcję nie bezpośrednio z poziomu sieciówki, a doładowali konto za pomocą kart zdrapek lub wciąż korzystają z darmowego, 30-dniowego okresu abonamentowego.
Ponadto codziennie do Star Wars: The Old Republic loguje się milion graczy, którzy spędzają czas na zabawie średnio po 4 godziny. Potwierdzono też, że w marcu pojawi się nowa aktualizacja, w planach jest także wydanie gry w Azji, Nowej Zelandii i Australii.
EA pochwaliło się też, że w trzecim kwartale 2012 roku fiskalnego Battlefield 3 znalazł 11 milionów nabywców i posiada 24% udziałów w rynku zachodnich FPS-ów. Z kolei FIFA 12 sprzedała się w liczbie 10 milionów kopii. Natomiast platforma cyfrowej dystrybucji Origin posiada już 9 milionów zarejestrowanych użytkowników i od dnia premiery wygenerowała 100 milionów dolarów przychodu. Dla porównania - Steam posiada 40 milionów użytkowników.
Ujawniono również, że wkrótce dowiemy się czegoś więcej o planowanych grach z serii Mass Effect na platformy mobilne (konsole przenośne i smartfony), które będą powiązane z nadchodzącą "trójką". Najprawdopodobniej będą to aplikacje, które pozwolą wykonywać zadania w ramach systemu Galaxy War.
Z innych, czysto finansowych informacji:
- w trzecim kwartale 2012 roku fiskalnego EA uzyskało przychody na poziomie 1,65 miliarda dolarów (wzrost o 15% względem ubiegłego roku, gdy suma ta wynosiła 1,43 miliardów dolarów), zanotowano jednak straty w wysokości 205 milionów dolarów (rok temu: 322 miliony dolarów strat). Sprzedaż gier pudełkowych wygenerowała natomiast 1,25 miliarda dolarów (rok temu: 1,11 miliarda dolarów);
- przychody z cyfrowej dystrybucji wzrosły o 78% względem analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosły 377 milionów dolarów, z czego 49 milionów dolarów pochodzi ze sprzedaży dodatków DLC i mikrotransakcji. Sprzedaż pełnych wersji gier przyniosła 130 milionów dolarów;
- przychody PopCap wzrosły o 30% i ta zajmująca się grami społecznościowymi dywizja EA posiada 4 miliony aktywnych użytkowników;
- EA posiada 20% udziałów w Europie (wzrost o 3%) i 17% w USA i Kanadzie (wzrost o 1%).