Raport finansowy EA: Sukces Battlefield Premium
Nie tylko Take-Two podzieliło się raportem finansowym - także EA udostępniło swoje najnowsze wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013 roku fiskalnego.
Nie licząc informacji o przejściu Star Wars: The Old Republic na model F2P, nie dowiedzieliśmy się niestety niczego ciekawego.
Najważniejszą informacją jest fakt, iż w listopadzie Star Wars: The Old Republic częściowo przejdzie na model F2P. John Riccitiello, prezes EA, przyznał, że sprzedaż gry była rozczarowująca, a liczba aktywnych subskrybentów spadła do poziomu poniżej miliona osób. To właśnie spowodowało, że firma podjęła decyzję o uczynieniu produkcji częściowo darmowej.
Koncern nie może za to narzekać na popularność usługi Battlefield Premium, która ma już 1,3 miliona użytkowników. Potwierdzono także - o czym również wiedzieliśmy - że w trakcie roku fiskalnego 2014 , rozpoczynającego 31 marca 2013 wydany zostanie kolejny Battlefield.
Z innych informacji:
- zamówienia przedpremierowe na Madden NFL 13 były większe o 25% niż w przypadku ubiegłorocznej części, zaś dodatek FIFA Ultimate Team wygenerował ponad 30 milionów dolarów przychodów;
- SimCity Social ma już 10 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie;
- potwierdzono umowę z Nexonem, który w Korei wyda FIFĘ Online. Druga część gry i FIFA World Class Soccer w pierwszym kwartale 2013 roku fiskalnego wygenerowały w Azji ponad 25 milionów dolarów przychodów, trwają prace nad FIFA Online 3;
- sprzedaż gier na platformy mobilne wzrosła o 37% względem ubiegłego roku;
- w omawianym okresie Battlefield 3 i FIFA 12 sprzedały się łącznie w ponad 2 miliona egzemplarzy;
- Origin ma 21 milionów użytkowników, z czego 9 milionów korzysta z wersji mobilnej. Z usługą współpracuje już 57 developerów, a sprzedaż gier za pośrednictwem serwisu stanowi 60% wszystkich przychodów;
- przychody EA w pierwszym kwartale 2013 roku rozliczeniowego wyniosły 491 milionów dolarów (rok temu: 524 milionów dolarów), z kolei dochód netto wyniósł 201 milionów dolarów (rok temu: 221 milionów dolarów);
- w omawianym okresie dochody z cyfrowej dystrybucji wyniosły 342 miliony dolarów, zaś w ciągu roku elektroniczne produkcje, DLC i usługi wygenerowały 1,3 miliarda dolarów;
- przychody z gier mobilnych wyniosły 69 milionów dolarów, o 21% więcej niż rok temu, gdy suma ta była na poziomie 57 milionów dolarów.