Raport finansowy Activison: Zmiany w Call of Duty
Koncern Activision opublikował roczny raport finansowy, w którym chwali się wynikami (kolejny rekord), a przy okazji ujawnia kilka ciekawych szczegółów na temat dwóch tytułów szaleńczo oczekiwanych przez graczy.
Finanse? Nudy. Activision zaliczyło kolejny rekordowy rok - wpływy wzrosły z 4,45 miliarda dolarów do 4,76 miliarda. Co poza tym w "corocznych przechwałkach Bobby'ego Koticka"?
- Call of Duty: Modern Warfare 3 było najlepiej sprzedającą się grą ubiegłego roku, a co ciekawe Call of Duty: Black Ops w tym samym zestawieniu wylądowało na piątym miejscu, mimo że gra ukazała się przecież rok wcześniej.
- Zdaje się jednak, że ogólna sprzedaż MW3 jest nieco niższa niż Black Ops, Activision nie podaje bowiem wyników sprzedaży tej produkcji, a tylko informację, że w sieci w nowego CoD-a gra 12% więcej osób niż w jego poprzednika.
- Sukcesem okazała się jednak usługa Call of Duty Elite - ma 7 milionów zarejestrowanych użytkowników, z czego 1,5 miliona wykupiło abonament.
- Hitem był także projekt Skylanders: Spyro's Adventure - poza samą grą sprzedano 20 milionów figurek Skylanderów
Z ciekawszych informacji:
- omawiając tegoroczną odsłonę Call of Duty, Eric Hirshberg, prezes Activision Publishing, zapowiedział, że będzie to "epicki FPS", który "wniesie do serii znaczącą innowację". Nowy silnik?
- dodatkowo wraz z premierą tej gry uruchomiona zostanie wersja 2.0 usługi Call of Duty Elite - ponadto w ciągu najbliższych 60 dni uruchomione zostaną nowe funkcje w obecnej jej wersji.
- zawężono również okienko premierowe gry Diablo III - Mike Morhaime z Blizzarda zapowiedział, że gra ukaże się w drugim kwartale (między 1 kwietnia a 30 czerwca), a ponad to w tym roku ukaże się jeszcze jedna produkcja Zamieci.