Przejęcie GaiKai przez Sony zaprzecza idei "chmury"?

Kilka tygodni temu Sony nabyło GaiKai, jedną z głównych usług "grania w chmurze". Jej konkurenci z OnLive uważają jednak, że transakcja ta była błędem i zaprzecza idei "chmury".

W wywiadzie dla Edge'a Bruce Grove, menedżer generalny brytyjskiego oddziału OnLive, przyznał co prawda, że przejęcie GaiKai przez Sony przyniesie zapewne pozytywne skutki dla rynku, ale nie pasuje ono do pierwotnego pomysłu "grania w chmurze". Dlaczego?

"Ograniczenie grania 'w chmurze' określonych urządzeń niezgodne jest z ideą stojącą za tą technologią. Głównym celem umieszczenia danej rzeczy 'w chmurze' jest udostępnienie jej wszystkim osobom. Mam konto na Dropboxie ponieważ chcę mieć dostęp do swoich plików z dowolnego urządzenia - nieważne czy jest to telefon Samsunga, iPad, PC czy Mac. To główna idea technologii 'chmur'" - mówi Grove.

Reklama

Trudno nie zgodzić się z Grovem. Problem tylko w tym, że w biznesie nie ma miejsca na sentymenty i "idee", o czym gracze i developerzy już wielokrotnie się przekonali.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy