Producent gier planuje wejść na NewConnect

11 bit studios S.A., producent gier wideo przeznaczonych na konsole, komputery, i platformy mobilne, planuje zadebiutować na NewConnect.

W ofercie prywatnej spółka chce pozyskać ponad pół miliona PLN. Między innymi z tych środków ma być zrealizowany cel strategiczny zarządu, czyli wyprodukowanie oraz wprowadzenie do sprzedaży w latach 2010 - 2012 dwunastu premierowych gier przeznaczonych do ogólnoświatowej dystrybucji.

11 bit studios S.A. koncentruje swoją działalność na produkcji gier przeznaczonych do dystrybucji elektronicznej, z pominięciem nośnika fizycznego (tj. płyty CD lub DVD). Spółka planuje tworzyć gry na większość dostępnych platform sprzętowych, a przede wszystkim na komputery klasy PC, Mac, konsole Microsoft Xbox 360 i Sony Playstation 3, urządzenia Apple iPhone i iPad.

Reklama

"Sprzedaż gier wideo dystrybuowanych drogą elektroniczną staje się coraz istotniejszym segmentem rynku. Dla przykładu w 2009 roku na rynku amerykańskim sprzedano 21,3 milionów sztuk gier PC w formie cyfrowej przez Internet i 23,5 miliona gier PC w pudełku za pośrednictwem sklepów detalicznych. Przy okazji, amerykański rynek gier wideo osiągnął wartość 25,3 mld USD w roku 2009, z czego 17% to rynek gier PC" - wyjaśnia Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A. "Wybrany przez nas model dystrybucji elektronicznej umożliwi nam osiąganie wyższej marży na sprzedanych produktach dzięki pominięciu pośrednictwa takich podmiotów jak wydawcy gier w wersji klasycznej tj. pudełkowej, dystrybutorzy do sieci handlowej oraz sprzedawcy detaliczni. To istotna i korzystna dla nas zmiana na rynku gier wideo".

Głównymi rynkami zbytu produktów 11 bit studios będą Stany Zjednoczone i kraje Europy Zachodniej, takie jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania, ze względu na obserwowany tam dynamiczny wzrost segmentu gier do dystrybucji elektronicznej. W rezultacie transakcje handlowe spółki rozliczane będą przede wszystkim w walutach obcych, tj. EUR, GBP, USD.

11 bit studios zamierza uzupełnić dystrybucję cyfrową własnych produktów o dystrybucję klasyczną, dopóki ten segment będzie istotną częścią rynku.

"Najistotniejszą przewagą konkurencyjną 11 bit studios jest wiedza, doświadczenie zarządcze oraz bardzo dobra znajomość branży zespołu zdobyta w ciągu kilkunastu lat działania na rynku gier komputerowych nie tylko w Polsce, ale również w krajach europejskich, Nowej Zelandii, Japonii, Chinach, Rosji a także w Ameryce Północnej" - mówi Marcin Duszyński, Prezes Zarządu Capital One Advisers, Autoryzowanego Doradcy spółki. "Ufamy, że spółka znajdzie zaufanie nie tylko wśród odbiorców swoich produktów, ale także wśród Inwestorów" dodaje.

Debiut 11 bit studios S.A. planowany jest na przełom III i IV kwartału 2010 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: komputery | wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy