Prawa do Fallouta MMO w rękach Bethesdy
Długi jak iguana na patyku konflikt dobiegł wreszcie końca. Prawa do realizacji MMO w uniwersum Fallouta trafiły w ręce Bethesdy.
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że Bethesda i Interplay zaczęły negocjować warunki przejęcia przez jedną z tych firm praw do wyprodukowania Fallouta MMO. Nie wiedzieliśmy wówczas, która ze stron ostatecznie stanie się ich posiadaczką. Teraz wreszcie wszystko stało się jasne.
Negocjacje między Bethesdą a Interplayem zakończyły się następująco - Bethesda uzyskała pełne prawa do produkcji gry, natomiast Interplay otrzyma od niej kwotę w wysokości dwóch milionów dolarów. Ponadto każda ze stron musi opłacić z własnej kieszeni koszty sądowe. Takie są ostateczne warunki ugody, na którą czekaliśmy od 2007 roku.
To nie wszystkie ustalenia, do jakich doszło między Bethesdą a Interplayem. Ta druga firma, mająca obecnie prawa do dystrybucji gier Fallout, Fallout 2 oraz Fallout Tactics, będzie ich właścicielką do końca przyszłego roku. Wraz z początkiem 2014 przejdą one na Bethesdę.
Wyjaśniła się także kwestia praw studia Masthead do prac nad MMO w uniwersum Fallouta, które miały być prowadzone pod szyldem Interplaya. Sprawę wygrał oskarżyciel, studio ZeniMax. Masthead przyznało, że nie miało praw do posługiwania się marką Fallouta i zapewniło, iż nie będzie tego robić w przyszłości.
Bethesda i Interplay rozpoczęły współpracę nad Falloutem MMO w 2007 roku. Bethesda zainwestowała w projekt kilkadziesiąt milionów dolarów. Jednak według jej szefostwa i prawników, Interplay nie dotrzymał warunków umowy, ale nie chciał zrzec się praw do prac nad grą na rzecz Bethesdy. Wówczas sprawa wkroczyła na drogę sądową.