Polska gra rozsławi Chopina
Bloober Team - polski deweloper gier wideo, wchodzący w skład Grupy Satus, będzie realizował jedną z największych produkcji gier w naszym kraju - Music Master: Chopin.
Rok 2010 jest 200. rocznicą urodzin największego polskiego kompozytora. Ministerstwo Kultury oprócz dofinansowania zwycięskich projektów realizuje szeroko zakrojoną akcję promocyjną związaną z rokiem Chopinowskim.
"Projekt Music Master: Chopin jest jednym ze zwycięzców programu Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Chopin 2010 - Promesa" - mówi Piotr Bielatowicz, jeden z producentów i designerów gry.
Brand Chopina jest obecnie wyceniany na 300 milionów euro a jego wartość rynkowa po zakończeniu roku chopinowskiego ma sięgnąć nawet 5 miliardów euro.
Opracowana przez Bloober Team gra jest najbardziej medialnym obok filmu "Latająca maszyna" przedsięwzięciem Roku Chopinowskiego. Tytuł będzie miał dystrybucję niemal na całym świecie, a do współpracy zostaną zaproszone polskie i międzynarodowe gwiazdy estrady.
"Music Master" jest w założeniach grą muzyczną, czyli gatunkowo podobną do superprodukcji takich jak Guitar Hero, Rock Band czy DJ Hero" - twierdzi Piotr Babieno, producent i pomysłodawca projektu.
Gry muzyczne są jednymi z najlepiej rozpoznawalnych gatunków gier na świecie, a sprzedaż superprodukcji sięgnęła kilkudziesięciu milionów egzemplarzy. Gwiazdy muzyczne starają się jak mogą by dostać się do gier ponieważ uczestnictwo w takim projekcie to obecnie najlepszy sposób promocji nowych płyt muzycznych.
Branża gier wideo jest największą gałęzią kultury. Obroty branży interaktywnej rozrywki przewyższają połączone wyniki branż filmowej i muzycznej. Nic więc dziwnego, że udział w grze wideo jest dla gwiazd muzycznych tak atrakcyjny.
"Oprócz klasycznych utworów fortepianowych chcemy dodać również wykonania wokalne i aranżacje rockowe kompozycji Chopina" - dodaje Piotr Bielatowicz.
Przy takim potencjale rynkowym i medialnym gra jest więc łakomym kąskiem dla sponsorów, gwiazd muzycznych i partnerów medialnych. Przedstawiciele Bloober Team nie wykluczają współpracy z polskimi firmami i wykonawcami, choć główny nacisk położony będzie na współpracę międzynarodową.
(Informacja prasowa)