Planescape: Torment 2 - Kickstarter jest kuszący
Chris Avellone, jeden z twórców kultowego RPG Planescape: Torment, w wywiadzie dla GamesIndustry przyznał, że pomysł sfinansowania sequela gry za pomocą Kickstartera jest bardzo kuszący.
Pozbycie się mechaniki D&D - jeszcze bardziej. Zanim fani wyciągną widły i pochodnie: niemal na pewno nie będzie to rasowy sequel, a raczej duchowy następca.
"Szczerze mówiąc nie mam pojęcia czy chciałbym tworzyć go jako grę o Planescape. Wydaje mi się, że lepszym podejściem byłoby zignorowanie mechaniki D&D i wziąć pod uwagę wszystkie inne rzeczy, które Planescape próbowało osiągnąć i osiągnęło. Zobaczyć, czy da się zrobić z tym materiałem to, co Fallout - jako duchowy następca - zrobił z Wasteland" - powiedział Avellone o ewentualnym sequelu.
Avellone stwierdził też, że mechanika Dungeons & Dragons wcinała się w zarówno w rozgrywkę, jak i proces twórczy. Ekipa Black Isle musiała "ignorować niektóre czary, zmieniać mechaniki klas tak, żeby dało się pomiędzy nimi przerzucać w dowolnym momencie zapamiętując umiejętności" i tak dalej.
"To wszystko były rzeczy, na które D&D nie pozwalało, w niektórych aspektach było bardzo ograniczające" - podkreślił Avellone.
"Myślę, że robiąc grę wykorzystująca niektóre koncety Planescape, idee metafizyczne i podróże między planami, ale nie pakując do niej mechaniki D&D można stworzyć coś o wiele, wiele lepszego niż oryginał" - stwierdził twórca pierwszej części gry.
Co wy na to? Zgadzacie się?