Oryginalność kluczem do sukcesu?

Tim Schafer, pomysłodawca gier m.in. Brutal Legend i Costume Quest i jedna z barwniejszych postaci w branży, stwierdził, że w przemyśle gier wideo nie chodzi o wypompowywanie znanych pomysłów i doświadczeń.

Przeciwnie, zdaniem Schafera clou sukcesu jest oryginalność. "Myślę, że jedyną metodą na osiągnięcie sukcesu jest zrobienie czegoś nowego i oryginalnego, ponieważ wszystkie największe hity, jak Grand Theft Auto, właśnie dlatego były przebojami. Były bardzo oryginalne, nie powielały znanych rozwiązań. [...]Chcemy mieć więcej zwrotów w branży i więcej wydawanych gier rocznie", mówi autor Psychonauts.

Schafer zdradził też, że choć jego studio pracuje nad mniejszymi grami, które będą dostępne w dystrybucji cyfrowej, nie wyklucza stworzenia większej produkcji: "Zdecydowanie chcę wciąż tworzyć małe gry, ale myślę, że ostatecznie zrobimy coś większego [...] Nie chcę już robić gry przez cztery lata, nigdy tego nie planowałem. Chciałbym przerobić jakiś większy tytuł i nie przestawać produkować mniejszych".

Reklama

"Nigdy się nie poddam. Nie mam zamiaru porzucać naszej pomysłowości i możliwości szybkiego wejścia na rynek", podsumował Schafer.

Budujące. Chyba nikt by się nie pogniewał, gdyby każdy projektant gier był tak kreatywny i trzeźwo myślący, jak Tim Schafer.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy