Oryginalna gra udostępniona w oryginalny sposób

Dość zaskakująca informacja nadeszła z siedziby Ubisoftu. Francuski gigant postanowił udostępnić jedną z bardziej oryginalnych gier ubiegłego roku w Google Chrome.

Gra stworzona przez jednego z największych twórców gier wideo XX wieku - Erica Chahi - nie zdołała powtórzyć sukcesu najważniejszego dzieła francuskiego dewelopera. W odróżnieniu od legendarnej platformówki Another World, From Dust z całą pewnością nie zapisze się złotymi zgłoskami w historii gier.

Jeszcze dwa lata temu wydawało się, że From Dust może stać się prawdziwym hitem. Pierwszy zwiastun innowacyjnej produkcji, zaprezentowany na targach E3 w Los Angeles 14 czerwca 2010 roku, sprawił, że kolejnym informacjom na temat nadchodzącej gry towarzyszyło duże zainteresowanie mediów i graczy; wiele osób niecierpliwie odliczało dni do premiery.

Reklama

Niestety, 27 lipca 2011 roku ekscytacja zmieniła się w powszechne rozczarowanie. Właśnie tego dnia From Dust ukazała się w usłudze XBLA. Choć wyjątkowo piękna i niezwykle klimatyczna, produkcja Chahiego okazała się zwyczajnie nudna, a do tego niedopracowana technicznie i charakteryzująca się wyjątkowo nieintuicyjnym, trudnym do opanowania (szczególnie na padzie) sterowaniem.

Mniej więcej miesiąc później gra trafiła także na komputery osobiste i konsole PlayStation 3 i choć większość błędów została w międzyczasie wyeliminowanych, a i do obsługi gry przy pomocy myszy i klawiatury również nie można było mieć większych zastrzeżeń, początkowe złe pierwsze wrażenie spowodowało, że From Dust ostatecznie nie odniosła sukcesu.

Gwoli ścisłości, warto dodać, że krytycy docenili koncepcję stojącą za produkcją Chahiego: średnia not wersji xboksowej w serwisie metacritic wynosi 80%, generalnie jednak mówiono o zmarnowanym potencjale odświeżającej strategii.

From Dust to kolejna, obok dzieł Petera Molyneux (Populous, Black & White), produkcja, w której wcielamy się w bliżej nieokreśloną, boską istotę. Zadaniem postawionym przed graczem jest ochrona tajemniczego plemienia, zamieszkującego archipelag tropikalnych wysepek.

Plemię pragnie odnaleźć zagubioną tożsamość, w tym celu podróżuje po archipelagu, wystawiając się na pastwę niszczycielskich katastrof naturalnych, takich jak tsunami czy wybuch wulkanu. Gracz otrzymuje na szczęście możliwość praktycznie dowolnego przekształcania terenu wyspy, przenoszenia z jednego miejsca na drugie wielkiej ilości piasku czy lawy oraz kształtowania koryt rzek, zatoczek i zbiorników wodnych.

Dzięki tej umiejętności wyobraźni przestrzennej i odpowiedniemu planowaniu mamy szansę ustrzec naszych podopiecznych przed każdym zagrożeniem i doprowadzić wspomnianą wyprawę do szczęśliwego końca.

Za powstaniem From Dust stoi ciekawa historia. Otóż w 1998 roku, zaraz po wydaniu Heart of Darkness, Chahi postanowił porzucić pracę dewelopera na rzecz innych zainteresowań. Poświęcił się wulkanologii i już rok później wyjechał na Vanuatu, aby badać aktywny wulkan Yasur. Wtedy właśnie, oszołomiony potęgą sił natury, Chahi postanowił, że stworzy produkcję, w której zawrze swoje wrażenia z podróży.

From Dust w wersji przeglądarkowej kosztuje 9,99 euro. Dla użytkowników, którzy chcieliby przetestować grę przed zakupem, przygotowano obszerny, darmowy trial.

Diablo III: Rekordowa sprzedaż dla gier PC

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy