Origin ma już 4 miliony użytkowników!

Konkurencyjny serwis dla Steam, czyli Origin może się pochwalić 4 milionami zarejestrowanych użytkowników. Według założyciela w ciągu najbliższego roku ta liczba zwiększy się dwukrotnie.

Origin to platforma internetowa, która umożliwia zakup gier w cyfrowej dystrybucji, dodatków do nich, kontaktowanie się ze znajomymi w ramach utworzonych profili oraz kilka innych funkcji. Wystartowała w czerwcu tego stając się godną konkurencją dla Steama - podobnego serwisu, który na rynku jest już od wielu lat.

Jednak Origin - stworzone przez EA - miało bardzo mocne wejście w postaci Star Wars: The Old Republic. Producent gry zapowiedział bowiem, że gra będzie do kupienia wyłącznie poprzez wymieniony serwis (premiera 20 grudnia tego roku). Poza tym, EA zaczęło wycofywać swoje gry ze Steam, takie jak Crysis 2, czy Dragon Age 2.

Reklama

Zapewne między innymi dzięki takiemu posunięciu Origin może się w tej chwili pochwalić 4 milionową społecznością graczy. Sklep oferuje bowiem ponad 300 różnych gier, integracje z mobilną wersją serwisu, wiele darmowych produkcji, a także możliwość grania "w chmurze" dzięki połączeniu z usługą Gaikai (dostępne między innymi Crysis 2 oraz Dead Space 2).

Twórcy zapowiadają, że to jednak dopiero początek. David DeMartini z EA zdradził, że wkrótce pojawią się nowe opcje. Przede wszystkim chodzi tutaj o zapisywanie stanów gier na zewnętrznych serwerach (dzięki temu, jeśli komputer ulegnie awarii a wraz z nim zostaniemy pozbawieni wszelkich znajdujących się na nim danych, to bez problemu po połączeniu się z siecią przywrócimy zapisane stany).

"Nie będę zdziwiony jeśli w ciągu roku wzrośnie liczbą użytkowników o 100%. Do tej pory zrealizowaliśmy ponad milion transakcji" - twierdzi David DeMartini.

EA chce to osiągnąć między innymi dzięki nadchodzącym tytułom jak The Sims, Mass Effect 3, czy The Old Republic. Mają one spopularyzować usługę tego wielkiego wydawcy i jak podkreśla, Origin będzie także bardzo ważna platformą do pobierania DLC.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy