Nowy pomysł na sprzedaż gier

Kolejny prezes growego koncernu na spotkaniu z inwestorami omawia ciekawe (choć niekoniecznie nam się podobające) pomysły na sprzedaż gier.

Tym razem prezes THQ zapowiada nową grę z motocrossowej serii MX, którą chce sprzedawać inaczej, niż dotychczasowe. Brian Farrell, prezes THQ, na spotkaniu z inwestorami/konferencji Goldman Sachs Communacopia XIX zapowiedział nową grę z serii MX i opowiedział, jak chce ją sprzedawać.

"Zazwyczaj wprowadzamy kolejne części w standardowej cenie, 59,99 dolara i sprzedaje się całkiem nieźle, między milionem a półtora miliona egzemplarzy. Potem obniżamy cenę i tak trafiamy do odbiorcy masowego, bo marka MX to na pewno taka właśnie masowa marka. Tym razem chcemy sprzedać ją inaczej - jako mniejszą grę, [okrojoną w opcje, w stosunku do poprzednich części], sprzedawaną za niższą cenę z przedziału 29-39 dolarów. Dodatkowe tryby, trasy i pojazdy sprzedawać będziemy w dystrybucji cyfrowej. Ten model sprzedaży nazywamy hybrydowym, bo łączy tradycyjną sprzedaż z modelem mikrotransakcji [nowe motocykle] i DLC [nowe tryby]. W ten sposób trafimy do [masowego] odbiorcy, który chce zapłacić 29-39 dolarów, ale jeśli ktoś będzie chciał wydać 100 dolarów na naszą grę, będzie mógł to zrobić".

Reklama

I na koniec: "Myślę, że to przyszłość branży gier. Standardem będą równolegle dwa modele, nasz i Free 2 Play, w tym kierunku zmierzamy". Co wy na to?

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy