Nowe tytuły od Ubisoft co rok
Ubisoft postanowił pójść szlakiem przetartym przez Activision. Możemy spodziewać się nowych odsłon znanych marek co 12 do 18 miesięcy.
Najnowsze informacje z Ubisoft pokazują, że francuski gigant branży wziął sobie do serca sukcesy konkurencji. W rezultacie opracowano nową strategię wydawniczą. Dzięki niej mamy otrzymywać nowe tytuły ze znanych marek (Prince of Persia, Ghost Recon, Splinter Cell czy Assassin's Creed), co 12 do 18 miesięcy.
W wywiadzie dla serwisu Gamesindustry.biz Alain Corre z Ubisoftu powiedział: Przygotowujemy się do wdrożenia tej strategii, oczywiście z założeniem, że możemy stworzyć coś innowacyjnego i zaskakującego graczy. W takim przypadku można rozważyć wprowadzanie na rynek nowej odsłony znanej marki co rok do półtora. Jednak musi różnić się na tyle od poprzednich części, aby nie znudzić klientów.
Najlepszym przykładem jest Call of Duty, gdzie w ciągu ostatnich pięciu lat, co rok, pojawiała się nowa odsłona serii, która sprzedawała się lepiej od poprzedniczki. Nigdy nie zdecydowali się na spadek jakości. Takie podejście chcemy zastosować dla naszych marek.
Czy twórcom z Ubisoft uda się zrealizować ten ambitny plan? W ciągu najbliższego roku mamy zobaczyć Assassin's Creed III, który będzie korzystał z części rozwiązań poprzednika. Jednak inne marki czekały dłużej na wskrzeszenie. Przykładem może być tu Splinter Cell: Conviction, który jest w produkcji od 2006 roku, a jego premiera była wielokrotnie przesuwana.
W wywiadzie Corre podkreślił również, że słabe oceny James Cameron's Avatar: The Game były wynikiem olbrzymiego tempa prac. To prawda, że chcieliśmy stworzyć lepszy produkt, w sensie rozgrywki, ale nie zawsze jest to możliwe, gdy musisz przestrzegać reguł studia filmowego. Kiedy masz wyznaczone kierunki pracy, jest ona znacznie bardziej ograniczona, niż w przypadku własnej marki.