Najlepiej sprzedająca się polska gra

Aż ciśnie się na usta przysłowie: "cudze chwalicie, a swego nie znacie". Sniper: Ghost Warrior w opinii wielu polskich graczy to gniot jakich mało, tymczasem w Stanach czy w Niemczech gra sprzedaje się jak ciepłe bułeczki.

Warszawskie studio City Interactive liczy, iż Sniper: Ghost Warrior, jego pierwsza wysokobudżetowa produkcja (wysoko jak wysoko - 3 miliony złotych to znowu nie taka duża kasa jak na budżet gry wideo), zarobi tyle, ile nie zarobiła żadna inna polska gra. Szczerze mówiąc, może być trudno...

Jak na razie Sniper: Ghost Warrior sprzedał się na całym świecie w około 400 tysiącach egzemplarzy. Za miesiąc lub dwa sprzedanych kopii powinno być już pół miliona. Przynajmniej tak sądzą ludzie ze City Interactive. Obecnie gra najlepiej sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych. O wynikach gry można poczytać co nieco w Gazecie Prawnej.

Reklama

"Ta gra zarobi więcej niż inne polskie gry" - twierdzi Marek Tymiński, prezes City Interactive. Analitycy przewidują, że może to być 30-40 milionów złotych. O ile rzeczywiście większość polskich gier tym wynikiem uda się przegonić, to takiego na przykład Wiedźmina może być już trudno.

Pamiętajmy jednak, że Wiedźmin kosztował aż 27 milionów złotych, a koszt produkcji Sniper: Ghost Warrior to około 3 miliony złotych. Na pewno będzie więc łatwiej o odpowiednio wysoki zysk. Sprzedaż może jeszcze wzrosnąć dzięki wersji na PlayStation 3. Rozmowy City Interactive z Sony w tej sprawie są już podobno bliskie szczęśliwego końca.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: city
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy