Minecraft wygenerował 23 miliony euro
Chyba nie można już być indie, jeśli w garażu stworzyło się grę, która wygenerowała aż tyle pieniędzy.
Markus "Notch" Persson, twórca Minecrafta, przyznał, że jego dzieło przyniosło "całą kupę forsy". Produkuje więc kolejne, grę Scrolls - właśnie ruszyły otwarte zapisy na jej testy!
Przyznać trzeba, że choć wypowiedź ta dotyczy ogromnej sumy, Persson przekazuje ją w sposób typowy dla twórców niezależnych. Informacja ta pada w odpowiedzi na pytanie zadane przez jednego z użytkowników serwisu Reddit.
"Minecraft wygenerował kupę pieniędzy. Trafiają one na jakieś konto gdzieś tam, ale staram się na nie patrzeć. Mam normalną pensję, w ramach wynagrodzenia za to, co robię każdego dnia, ale wiem, że gdzieś tam jest wielka kupa forsy. Gra sprzedała się w nakładzie około 800 tysięcy egzemplarzy w cenie około 9,95 euro, a potem w nakładzie około 1 miliona w cenie 14,95 euro. Coś tam odlicza Paypal, coś idzie na podatki, ale to wciąż bardzo dużo pieniędzy" - stwierdził Persson.
Obliczenia, jakich nie dokonał Persson zostały wykonane przez serwis Gamasutra. Po uwzględnieniu wszystkich parametrów okazało się, że całość sprzedaży wygenerowała około 23 milionów euro.
Część z tych pieniędzy poszła na uruchomienie studia Mojang, któremu Persson dowodzi. Najnowszy projekt tej ekipy (Notch jest jego producentem wykonawczym, ale nie głównym projektantem), to gra Scrolls.
Na oficjalnej stronie gry można zapisać się na newsletter, a przy podawaniu swojego adres e-mail można również zadeklarować gotowość do wzięcia udziału w testach gry, które wkrótce ruszą. Warto - być może będziecie pierwszymi, którzy zagrają w tytuł, jakim kilka miesięcy później będzie się ekscytować pół świata.