Might & Magic Heroes Kingdom

Heroes of Might & Magic w wersji MMO? To w końcu musiało się zdarzyć. Ubisoft zamierza spełnić marzenie milionów graczy, którzy od zawsze chcieli zabawić się w "Hirołsów", ale nie ze znajomymi przy jednym komputerze, ale na międzynarodową skalę, przez sieć.

Ubisoft nazywa Might & Magic Heroes Kingdom "strategicznym, casualowym MMO". Projektowane jest z myślą o graczach, którzy mają dziennie nie więcej niż kilka minut na zabawę przy komputerze. Bawić się w nie będziesz w przeglądarce, a za rozgrywkę nie zapłacisz ani grosza (chyba że zechcesz wykupić opcjonalny abonament, który wyniesie nie więcej niż kilka euro miesięcznie). Gra będzie dostępna w wersji na PC, MacBooki, a nawet iPady.

Rozgrywka będzie się toczyć w świecie znanym z serii Might & Magic. W skrócie można powiedzieć, że będzie ona analogiczna w stosunku do Heroes of Might & Magic, ale nasuwają się też porównania do trybu multiplayer w cyklu Sid Meier's Civilization. Mogą się więc nieco obawiać ci, którzy liczą na to, że odejdą od komputera/MacBooka/iPada rzeczywiście po wspomnianych kilku minutach. Chyba wszyscy, którzy grali w "Cywilizację", wiedzą, czym jest syndrom jeszcze jednej tury.

Reklama

W Might & Magic Heroes Kingdom będziesz mógł grać przeciwko sztucznej inteligencji, ale to oczywiście zabawa wraz z innymi żywymi graczami będzie solą tej produkcji. Użytkownicy na każdym z serwerów zostaną podzieleni na trzy kategorie: dominację (wygrywa ten, kto kontroluje więcej terytoriów), honor (dostajesz inną liczbę punktów w zależności od siły przeciwnika, jakiego sobie dobierzesz) oraz bogactwo (im więcej uda ci się zdobyć złota, tym wyżej znajdziesz się w rankingu). Nie będziesz jednak musiał znaleźć się tylko w jednej kategorii. Jeśli będziesz chciał, stworzysz trzech bohaterów, a każdego z nich umieścisz w innej grupie.

Po stworzeniu bohatera trafisz na nowy serwer, na którym znajdą się maksymalnie trzy tysiące graczy. Po miesiącu nowi użytkownicy nie będą już przyjmowani, a zamiast tego trafią na jeszcze nowsze serwery. Dzięki temu uda się uniknąć przykrych sytuacji, w których nowicjusz trafia do rozgrywki, w której większość herosów jest już ostro "dopakowana" i w której raczej nie ma czego szukać.

Bohaterowie będą mogli reprezentować jedną z czterech frakcji/klas. Będą to: Przystań (Haven), Piekło (Inferno), Akademia (Academy) oraz Nekromanta (Necromancer). To, którą klasę wybierzesz, determinuje umiejętności, jakie będzie posiadał twój heros, a także miasto, w jakim zaczniesz. Stan początkowy będzie można spokojnie zmienić. Jeśli nagle uznasz, że twój bohater nie jest tym, kim chciałbyś, aby był, będziesz mógł przejąć miasto innego typu i nauczyć herosa zupełnie nowych rzeczy. Jednakże pamiętaj o ograniczeniach - każdy z nich będzie mógł podążać maksymalnie trzema ścieżkami kariery i posiadać pod sobą do dziewięciu rodzajów wojsk.

Rozgrywka będzie turowa, tak jak i w Heroes of Might & Magic, ale tury poszczególnych graczy będą przebiegały jednocześnie. To znaczy, że nie będziesz musiał czekać, aż któryś z twoich rywali (sojuszników) podejmie decyzję, co teraz zrobi, aby wykonać własny ruch. Wręcz przeciwnie, będzie to o wiele bardziej zautomatyzowane - wystarczy, że wyznaczysz kolejność prac w miastach i kierunki, w których mają podążać wojska, a następnie będziesz mógł spokojnie odejść od komputera - twoi podopieczni poradzą sobie sami. (W tym miejscu powraca nadzieja, że jednak uda się nie przekraczać tych wspomnianych kilku minut dziennie...)

W Might & Magic Heroes Kingdom bardzo ważne będą sojusze. Jeśli postanowisz grać samemu, już przegrałeś. Aby liczyć się w tym świecie, będziesz musiał znaleźć przyjaciół - i wymieniać się z nimi surowcami, dzielić się terytoriami i w ten sposób uniknąć bycia mięsem armatnim. Jeśli na przykład będziesz chciał grać jako kupiec i nie parać się zbytnio walkę, zawrzesz sojusze z silniejszymi od ciebie, którzy obronią cię w razie zagrożenia.

Might & Magic Heroes Kingdom zapowiada się wprost wyśmienicie. To jest to, o czym marzyliśmy już od lat - Heroes of Might & Magic w wydaniu MMO. Niestety jeszcze nie wiemy, kiedy marzenie się ziści. W lipcu w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie rozpoczną się beta testy. A o tym, co będzie dalej, Ubisoft będzie informował na bieżąco.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: marzenie | Herosi | magic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy