ME: Team Assault - FPS w świecie Mass Effect
Przed zapowiedzią Mass Effecta 3 na VGA w 2010 roku plotkowano, że nową grą BioWare może być sieciowy shooter osadzony w tym kosmicznym uniwersum.
Okazuje się, że choć ostatecznie ujawnioną grą była pełnoprawna "trójka", multiplayerowy FPS rzeczywiście istniał.
W publikacji Final Hours of Mass Effect 3 - najnowszej interaktywnej książce dziennikarza Geoffa Keighleya, poświęconej tym razem pracom nad Mass Effectem 3 - znalazła się informacja, że pracowano nad sieciowym shooterem bazującym na przygodach Sheparda.
Mass Effect: Team Assault powstawała w montrealskim oddziale BioWare i miała być multiplayerowym FPS-em będącym połączeniem Unreal Tournament oraz Battlefielda 1943.
Produkcja - która miała zostać wydana najprawdopodobniej w XBLA i PSN-ie - powstawała tylko przez cztery miesiące, a jej prototyp zaprezentowano włodarzom EA w marcu 2010.
BioWare zdecydowało się jednak zawiesić prace, a projekt przekształcić w coś, co już znamy - sieciowy tryb kooperacji z Mass Effecta 3. O ile silnik gry nie pozwalał na implementację co-opa w kampanii fabularnej, o tyle pozwolił stworzyć osobny tryb rozgrywki.
W nowym wydaniu Final Hours (dostępnym na razie tylko na iPadzie, ale wkrótce także na PC) można znaleźć film z prototypowej wersji FPS-a w świecie Mass Effect. Obrazek poniżej pochodzi właśnie z tego nagrania.