Reklama

Kto zrobił lepsze Call of Duty?

Jakiś czas temu jeden z szefów Activision Blizzard stwierdził, że Treyarch jest lepsze od Infinity Ward.

Nie zgadza się z tym prezes Electronic Arts, który uważa, że studio odpowiedzialne za Call of Duty: Black Ops nie jest w stanie dorównać twórcom Modern Warfare 2.

Jak mówi John Riccitello w rozmowie z serwisem IndustryGamers:

"Nie wiem, czy mając takich gości, jak prezesi Vivendi i Activision, którzy najprawdopodobniej nie grają w gry, mówienie że Treyarch jest naszym wiodącym developerem może namaścić to studio (na następcę Infinity Ward). Nie zrobiło ono produkcji (Black Ops), która zasługiwałaby na średnią ocen w okolicach 90%. Jej oceny oscylują teraz wokół 86%. Oczywiście nie uważam, aby noty w mediach były decydujące, ale wszyscy widzimy, kiedy mamy do czynienia z grą ocenianą na 90%. Call of Duty: Black Ops zasługuje na 80%. Nie sądzę, aby można było namaścić ich (studio Treyarch) bo szefowie tak powiedzieli."

Reklama

Jak dodaje:

"Powstaje pytanie: który developer przedstawi następnego, wielkiego FPS-a, który podąży ścieżką wyznaczoną przez Infinity Ward? To pobożne życzenie, ale miejmy nadzieję - dla dobra Activision - że (szefowie koncernu) mają rację."

Ricitello poruszył również kwestię samego Electronic Arts - firma szykuje znaczącą ofensywę na przyszły rok, która powinna zdetronizować Activision na rynku FPS-ów. Jak wyjaśnia:

"W przyszłym roku zrobimy o wiele większy postęp. Mamy kilka gier od zewnętrznych developerów, w tym Crysisa 2 i Bulletstorma, poza tym w największej mierze skupiamy się na Battlefieldzie 3, który ukaże się w drugiej połowie roku. Byłbym zszokowany, gdybyśmy nie zdetronizowali Activision. W 2010 roku pomiędzy premierami Battlefielda: Bad Company 2 i Medal of Honor sprzedaliśmy 10 milionów egzemplarzy shooterów - zaliczyliśmy wzrost z dwóch milionów (w porównaniu do roku ubiegłego). Myślę, że jesteśmy jedynym znaczącym graczem na rynku z 500 procentowym wzrostem."

"Pod koniec ubiegłego roku Activision sprzedało 25 milionów sztuk Modern Warfare 2 i podobnie jest teraz z Black Ops, tak samo będzie też pewnie w przyszłym roku. Ale ile, pięć czy sześć odsłon potrzebowali (Activision) aby osiągnąć dwucyfrowy wynik (w milionach)?"

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy