Reklama

Koniec gier w pudełkach?

Choć cyfrowa dystrybucja systematycznie zdobywa coraz więcej zwolenników, to - jak wynika z najnowszych badań - ponad połowa klientów wciąż woli gry wydawane w pudełkach, na fizycznych nośnikach. To znacznie więcej niż w przypadku muzyki czy filmów.

Firma analityczna Ipsos MediaCT przeprowadziła badania, w których wzięło tysiąc osób. Zapytano w nich respondentów, o ich stosunek do gier, filmów, muzyki oraz gazet wydawanych na fizycznym nośniku i ich cyfrowych odpowiedników.

Aż 64 procent ankietowanych stwierdziło, że w przypadku gier woli wersję na płycie. Podobny wynik uzyskała prasa - 63 procent osób woli ich drukowane edycje.

Inaczej sprawa przedstawia się w przypadku filmów i muzyki. O ile jeszcze 51 procent kinomaniaków preferuje pudełkowe wersje filmów, to już tylko 41 procent respondentów deklaruje wyższość płyt CD nad cyfrowymi wersjami piosenek.

Reklama

"Gry wydawane na płytach mają długą historię i trudno to zmienić w umysłach klientów - zwłaszcza, kiedy gracze tworzą sobie fizyczną kolekcje [posiadanych gier]" - wyjaśnia dyrektor firmy Ipsos MediaCT, Ian Bramley.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy