Koniec gier w pudełkach?
Choć cyfrowa dystrybucja systematycznie zdobywa coraz więcej zwolenników, to - jak wynika z najnowszych badań - ponad połowa klientów wciąż woli gry wydawane w pudełkach, na fizycznych nośnikach. To znacznie więcej niż w przypadku muzyki czy filmów.
Firma analityczna Ipsos MediaCT przeprowadziła badania, w których wzięło tysiąc osób. Zapytano w nich respondentów, o ich stosunek do gier, filmów, muzyki oraz gazet wydawanych na fizycznym nośniku i ich cyfrowych odpowiedników.
Aż 64 procent ankietowanych stwierdziło, że w przypadku gier woli wersję na płycie. Podobny wynik uzyskała prasa - 63 procent osób woli ich drukowane edycje.
Inaczej sprawa przedstawia się w przypadku filmów i muzyki. O ile jeszcze 51 procent kinomaniaków preferuje pudełkowe wersje filmów, to już tylko 41 procent respondentów deklaruje wyższość płyt CD nad cyfrowymi wersjami piosenek.
"Gry wydawane na płytach mają długą historię i trudno to zmienić w umysłach klientów - zwłaszcza, kiedy gracze tworzą sobie fizyczną kolekcje [posiadanych gier]" - wyjaśnia dyrektor firmy Ipsos MediaCT, Ian Bramley.