Kobiecy front "niedzielnych graczy"

Obecnie nie tylko wzrasta liczba konsumentów gier, ale znacznie różnicuje się ich struktura. W branży rozrywki elektronicznej pojawia się coraz więcej kobiet.

Przedstawicielek płci pięknej w grach typu hardcore nie jest jeszcze tak wiele (proporcja mężczyzn do kobiet to 60 proc. do 40), ale w zakresie gier typu casual - stanowią one większość (ponad 70 proc.).

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Alawar w 2010 roku, preferencje i procent użytkowników gier typu casual (zwanych także mini grami czy gramy codziennymi), zmieniają się w zależności od regionu świata.

Kilka minut gry i przerwa - sprawdzony schemat

I tak na przykład w Polsce 76 proc. graczy casual to kobiety. 62 proc. z nich to osoby powyżej 30. roku życia. Czym się zajmują? Według odpowiedzi ankietowanych - 14 proc. z nich to gospodynie domowe, a około 26 proc. to kobiety rozwijające karierę zawodową. Do gier przekonały się z uwagi na łatwość korzystania, walory estetyczne (grafika, muzyka) oraz na krótki czas, jaki można im poświęcić. W Polsce do najbardziej popularnych należą m.in. Natalia Brooks i Skarby Montezumy.

Reklama

Dla porównania - wśród graczy angielskojęzycznych (m.in. ze Stany Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii), przedstawicielki płci pięknej to aż 81 proc. korzystających z Odlotowej Farmy czy Osadników.

Istnieje bardzo silna różnica między naszymi krajami. Wśród użytkowników angielskojęzycznych, w znacznie większym stopniu gry te popularne są wśród osób mających więcej niż 30 lat życia; do tej grupy wiekowej należy 90 proc. użytkowniczek.

Do kogo więc grające polskie panie można porównać? Otóż, jak wynika z badań, podobne statystyki atrakcyjności gier casual odnotowane zostały wśród osób rosyjskojęzycznych. Mężczyźni to zaledwie 23 proc. graczy.

Anglia, Polska i Rosja - inni gracze, odmienne preferencje

Wszyscy - niezależnie od grupy demograficznej - włączają gry codzienne głównie na komputerze. Poza klasycznym PC, użytkownicy angielskojęzyczni wybierają Nintendo (39,6 proc. badanych) oraz iPhone; użytkownicy polskojęzyczni preferują - poza komputerem - granie na telefonie komórkowym (22,1 proc. odpowiedzi) i na PlayStation 2 (PS2). Użytkownicy rosyjskojęzyczni - podobnie do Polaków, choć w mniejszym stopniu - wybierają telefon komórkowy (14,6 proc.), potem PlayStation Portable (PSP).

Dziś ponad 500 mln ludzi na całym świecie traktuje gry wideo jako relaks. Jak twierdzi Entertainment Software Association, kobiety stanowią 40 proc. wszystkich graczy. Przedstawicielki płci pięknej dają o sobie znać coraz silniej. Może niedługo szanowne panie zaczną zajmować więcej czołowych pozycji na rynku IT?

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy