Kaz Hirai o emocjach w grach

Według Kaza Hirai współczesne gry powinny dążyć do wychwytywania emocji graczy.

Ma być to największe wyzwanie stojące przed branżą.

Podczas wystąpienia na panelu otwierającym Tokio Game Show szef Sony Computer Entertainment, Kaz Hirai, powiedział, że gry muszą gry muszą wyłapywać emocjonalne reakcje graczy. To jedno z największych wyzwań, jakie stoi przed branżą rozrywki elektronicznej.

Odbieranie sygnałów emocjonalnych nie jest jeszcze w pełni rozwinięte. Uważam, że branża gier może się jeszcze bardziej rozwinąć. Jedną z jej cech charakterystycznych jest to, że w miarę rozwoju technologii zwiększają się też możliwości, niczym powiększająca się paleta barw. Gry powinny w sposób nieinwazyjny mierzyć tętno, temperaturę czy potliwość graczy. Ale obwieszenie czujnikami zmniejsza wrażenie autentyczności.

Reklama

U podstaw leży wyrażanie emocji. Zawsze uważałem, że podczas zabawy gromadzą się uczucia ekscytacji, smutku czy radości. Jednak nie jest możliwe wyrażanie swych emocji w grze. Uważam, że nie wykorzystaliśmy tu jeszcze całego potencjału.

Biorąc pod uwagę nadchodzące Heavy Rain Sony rzeczywiście kieruje swą uwagę w stronę emocjonalnego odbioru gier. Również odniesienie się do czujników ma być delikatnym przytykiem w stronę Nintendo, które w przyszłym roku wprowadzi do sprzedaży czujnik funkcji życiowych dla konsoli Wii. Widać tutaj jednak pewną konsekwentną wizję, która może przełożyć się na naprawdę innowacyjne gry.

gram.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy