Jack Thompson przeciwko reklamom Bioshocka

Jack Thompson - prawnik, który wszelkimi sposobami próbuje przekonać opinię publiczną do tego, że firma Take Two to "zło wcielone"...

...propagujące agresję, nienawiść i niemoralne zachowania wśród dzieci i młodzieży - po raz kolejny zaatakował. Tym razem poskarżył się amerykańskiej komisji do spraw handlu, Federal Trade Commision, na reklamę Bioshocka, która została wyemitowana w trakcie transmisji z wrestlingu WWE Smackdown.

W liście skierowanym do FTC możemy przeczytać: "Take Two agresywnie reklamuje swoją najnowszą, przeznaczoną dla dojrzałych graczy produkcję dzieciom poniżej 17. roku życia. W piątek wieczorem w trakcie wrestlingu WWE Smackdown wyemitowano wielokrotnie reklamy gry Take Two/Rockstar Games, niesamowicie brutalnego Bioshocka (...). Według badań demograficznych wspomniany program telewizyjny ogląda sporo nastolatków poniżej 17. roku życia (...). Warto zauważyć, że branża gier reklamuje produkcje skierowane dla dojrzałych odbiorców w trakcie programów oglądanych w dużej mierze przez nastolatków, a w tym samym czasie ESRB prowadzi kampanię, w której zapewnia rodziców, że system klasyfikacji wiekowej gier działa bez zarzutu. To wszystko kłamstwo, a reklamy Bioshocka są na to dowodem".

Reklama

Co ciekawe, organizacja FTC jakiś czas temu opublikowała raport odnośnie funkcjonowania systemu klasyfikacji wiekowej. Stwierdzono w nim, że daje się zauważyć zwiększenie świadomości rodziców w tym względzie. Mimo wszystko jednak niektóre firmy wciąż reklamują produkty dla starszych odbiorców w trakcie programów telewizyjnych oglądanych przez młodszych widzów.

Ciekawostką jest fakt, że Thompson uważa grę Bioshock za dzieło Rockstar Games. O ile w przypadku wydawcy nie pomylił się (2K Games to marka wydawnicza Take Two), o tyle powiązanie Bioshocka z twórcami Grand Theft Auto jest dość kuriozalne. Wygląda na to, że dla wspomnianego prawnika każda brutalna gra, która trafia na rynek, musi powstawać w studiach Rockstar.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: thompson
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy