Iron Sky: Invasion - pierwsze screeny i nowe informacje
Na oficjalnym Facebooku Iron Sky: Invasion pojawiły się pierwsze trzy screeny bezpośrednio z rozgrywki.
Razem z nimi dostaliśmy od Reality Pump nowe informacje na temat gry (w tym odpowiedzi na najczęściej zadawane przez zainteresowanych nią graczy pytania). A poza tym... może chcielibyście pojechać do siedziby studia w Krakowie i przetestować ich nową produkcję?
Wiele informacji na temat Iron Sky: Invasion znajdziecie w naszej zapowiedzi, ale pojawiło się też kilka nowych, a także parę sprostowań. Czym więc dokładnie będzie nowa produkcja Reality Pump? Poniżej dokładne wytłumaczenie prosto od twórców.
Akcja gry umiejscowiona jest w przestrzeni kosmicznej pomiędzy Ziemią a Księżycem, a zadaniem gracza jest obrona Niebieskiej Planety przed inwazją nazistów z Księżyca. W tym celu kieruje on statkiem kosmicznym, którym może swobodnie poruszać się po przestrzeni kosmicznej i atakować pojazdy wroga. Do jego dyspozycji oddano rozmaite uzbrojenie oraz wyposażenie, począwszy od działek laserowych i rakiet, poprzez inteligentne drony oraz satelity, które mogą zostać wystrzelone z niektórych statków, kończąc na urządzeniach chroniących statek przed ogniem przeciwnika.
Gracz cały czas ma dostęp do taktycznej mapy przestrzeni kosmicznej, skąd może zobaczyć pozycje flot przeciwnika oraz toczące się bitwy. To do niego należy decyzja, gdzie najkorzystniej będzie mu walczyć z siłami wroga. Celem gry jest zniszczenie sekretnej bazy nazistów, ukrytej po Ciemnej Stronie Księżyca, i równoczesna obrona Ziemi przed siłami agresora.
Wzorując się na kultowym filmie, "Iron Sky: Invasion" ma również tło polityczne: rządy różnych narodów zlecają graczowi misje, które może, ale nie musi przyjąć i wykonać. Tu także decyzja należy do niego, choć oczywiście wykonanie odpowiednich zadań da graczowi dostęp do specjalnego wyposażenia czy nawet nowych statków, które w inny sposób nie byłyby dostępne.
Gracz może zadokować w sojuszniczej stacji kosmicznej, by uzupełnić amunicję, zakupić ulepszenia czy zmienić statek na inny. Prawie wszystkie statki kosmiczne, które pojawiły się w filmie (nie licząc największych) mogą być kontrolowane przez gracza, włączając w to południowokoreański statek zwiadowczy "Zerg", australijski bombowiec "Dundee" czy angielski "Spitfire". Dostępność części statków zależeć będzie od wykonanych misji.
Dodatkowo podsystemy statków mogą zostać ulepszone w hangarze. Przykładowo, ulepszając systemy ofensywne zwiększymy ilość uzbrojenia przenoszonego przez statek oraz wzmocnimy ich siłę, podczas gdy usprawnienie silników zwiększy prędkość statku oraz jego zasięg operacyjny. Ulepszenia wymagają specjalnych surowców, które można uzyskać ze zniszczonych statków bądź znaleźć je w przestrzeni.
Ponadto, cytując z oficjalnej informacji prasowej listę wszystkiego, co umożliwia sterowanie i mechanika gry:
- Zmianę kierunku lotu statku
- Płynne zwiększanie/zmniejszanie prędkości statku (0-100%)
- Aktywowanie dopalacza, który krótkotrwale zwiększa prędkość statku
- Przełączenia się pomiędzy dostępnym uzbrojeniem na statku
- Zamiany trybów strzelania broni (strzał pojedynczy / łączony)
- Namierzanie statków (przeciwnika, jak i sojuszników)
- Namierzanie podsystemów statków (np. silników czy uzbrojenia)
- Przekierowywanie energii pomiędzy osłonami, uzbrojeniem oraz silnikami
Poza tym... Reality Pump potrzebuje testerów. Jeżeli chcielibyście wziąć udział w testach produkcji, to musicie zgłosić się na adres e-mail filip.szelag@realitypump.com, wpisując w tytule "Testy Iron Sky: Invasion", a w treści wiadomości umieśćcie informację na temat swojej "dyspozycyjności" od przyszłego tygodnia aż do końca września. Cała akcja odbywać będzie się w Krakowie, w siedzibie studia... więc najlepiej dla was, jeżeli mieszkacie w tym właśnie mieście.