Independent Games Festival 2013: Znamy finalistów
Independent Games Festival to najważniejsze każdego roku wydarzenie dla twórców gier niezależnych - okazja do spotkania i wymiany doświadczeń, a także do otrzymania prestiżowej nagrody tu wręczanej.
Co roku do udziału w konkursie IGF zgłaszane są setki gier, ale na krótko przed imprezą wybiera tytuły nominowane do nagród w poszczególnych kategoriach. Oto tegoroczni finaliści.
Tegoroczna edycja Independent Games Festival (jubileuszowa - piętnasta!) odbędzie się w dniach 25-29 marca w San Francisco.
Oto tytuły nominowane w poszczególnych kategoriach - wart zwrócić uwagę, że część z nich to produkcje już wydane, inne zaś dopiero powstają. Gorąco zachęcamy, żebyście odwiedzili stronę http://www.igf.com/02finalists.html i przejrzeli te produkcje, bo warto znać również i takie tytuły.
Seumas McNally Grand Prize (najważniejsza, główna nagroda IGF)
- Hotline Miami (Dennaton Games)
- FTL: Faster Than Light (Subset Games)
- Cart Life (Richard Hofmeier)
- Little Inferno (Tomorrow Corporation)
- Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
Tytuły wyróżnione (nie biorą udziału w walce o nagrodę): Gone Home (The Fullbright Company); Thirty Flights of Loving (Blendo Games); The Stanley Parable (Galactic Cafe); Super Hexagon (Terry Cavanagh); Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth)
Nuovo Award (za niekonwencjonalne pomysły)
- Cart Life (Richard Hofmeier)
- Spaceteam (Henry Smith)
- Dys4ia (Auntie Pixelante)
- Bientot l'ete (Tale of Tales)
- 7 Grand Steps (Mousechief)
- MirrorMoon (SantaRagione + BloodyMonkey)
- VESPER.5 (Michael Brough)
- Little Inferno (Tomorrow Corporation)
Tytuły wyróżnione: Renga (wallFour); Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth); Frog Fractions (Twinbeard); Thirty Flights of Loving (Blendo Games); The Stanley Parable (Galactic Cafe)
Excellence In Visual Art (nagroda za grafikę)
- Incredipede (Northway Games and Thomas Shahan)
- Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
- Guacalamelee! (Drinkbox Studios)
- Lovers in a Dangerous Spacetime (Asteroid Base)
- Year Walk (Simogo)
Tytuły wyróżnione: Fly'n (Ankama Play); Eleven (Christoffer Hedborg, Datahowler); The Bridge (Ty Taylor and Mario Castaneda); Thomas Was Alone (Mike Bithell, David Housden and Danny Wallace); Hundreds (Semi Secret feat. aeiowu)
Excellence In Narrative (nagroda za fabułę, sposób prowadzenia historii)
- Thirty Flights of Loving (Blendo Games)
- Cart Life (Richard Hofmeier)
- Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
- Dys4ia (Auntie Pixelante)
- Gone Home (The Fullbright Company)
Tytuły wyróżnione: Goblet Grotto (thecatamites, j chastain, NEW VADERS); Analogue: A Hate Story (Christine Love); Papo & Yo (Minority Media); The Stanley Parable (Galactic Cafe); 7 Grand Steps (Mousechief)
Technical Excellence (nagroda za osiągnięcie techniczne)
- StarForge (CodeHatch)
- Perspective (DigiPen Widdershins)
- Little Inferno (Tomorrow Corporation)
- Intrusion 2 (Aleksey Abramenko)
- LiquidSketch (Tobias Neukom)
Tytuły wyróżnione: Mobiloid (Monty Melby); Skulls Of The Shogun (17-BIT); Foldit (University of Washington); 140 (Jeppe Carlsen); Gateways (Smudged Cat Games)
Excellence In Design (nagroda za projekt/design gry i jej mechanizmów)
- Samurai Gunn (Beau Blyth)
- FTL: Faster Than Light (Subset Games)
- Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth)
- Super Hexagon (Terry Cavanagh)
- Super Space (David Scamehorn & Alexander Baard/DigiPen)
Tytuły wyróżnione: Spaceteam (Henry Smith); Helix (Michael Brough); Little Inferno (Tomorrow Corporation); Rymdkapsel (Martin Jonasson, Grapefrukt Games); Hotline Miami (Dennaton Games)
Excellence In Audio (nagroda za dźwięk)
- Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
- Bad Hotel (Lucky Frame)
- 140 (Jeppe Carlsen)
- Hotline Miami (Dennaton Games)
- Pixeljunk 4AM (Q-Games)
Tytuły wyróżnione: Thomas Was Alone (Mike Bithell, David Housden and Danny Wallace); Little Inferno (Tomorrow Corporation); Gone Home (The Fullbright Company); Fract OSC (Phosfiend Systems); Dust: An Elysian Tale (Humble Hearts)