Ile wart jest polski rynek gier?
Wielokrotnie mieliśmy okazję czytać raporty o wartości światowego, europejskiego lub amerykańskiego rynku gier. A jak sytuacja wygląda w naszym kraju?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował sprawozdanie podsumowujące rodzimą branżę na przestrzeni lat 2006-2009.
Raport pochodzi z badania sprzedaży muzyki i multimediów w Polsce. Jego część poświęcono wirtualnej rozrywce. Jak wynika z zaprezentowanego wykresu (widoczny poniżej), do 2008 roku mieliśmy do czynienia ze stałym wzrostem.
W 2006 polski rynek gier wart był 154 milionów złotych, podczas gdy dwa lata później suma ta podwoiła się do 321 milionów złotych.
Ze względu na ogólnoświatowy kryzys, wartość naszej branży w 2009 roku spadła do 269 milionów złotych.
Przewiduje się, że obecnie rynek gier w Polsce wart jest ponad 300 milionów złotych, czyli więcej niż w przypadku filmów, muzyki i książek.
Druga część podsumowania obejmowała udział 10 największych firm branżowych działających w naszym kraju. Podzielono je na dwie grupy - do pierwszej weszły CD Projekt, Cenega, EA Polska, LEM i polski oddział Sony, na drugą zaś składają się City Interactive, IQ Publishing, Stadlbauer, Techland oraz Ubisoft Polska.
Zdecydowanie przewodzi pierwsza grupa, co - biorąc pod uwagę, że znajdują się w niej CD Projekt i Cenega - nie dziwi. W 2009 roku (jak wynika z poniższego wykresu) jej udział wynosił 90,68%.
Dowiedz się, czy Google stanie się nowym graczem w branży elektronicznej rozrywki