Ile kosztuje dobry silnik graficzny?
Niewątpliwie tworzenie gry należy rozpocząć od wyprodukowania lub zakupienia odpowiedniego silnika graficznego, czyli mówiąc krócej - zdobyć lub stworzyć fundamenty projektu.
Wiele firm developerskich decyduje się na wydanie sporej sumy, gdyż tworzenie engine'u jest zarówno droższe, niż jego nabycie, a poza tym bardziej czaso- i pracochłonne.
Mimo, iż konkretna cena, dobrego silnika graficznego zależy tak naprawdę od tego, kim jest osoba, która ma zamiar się w niego zaopatrzyć, zwykle należy za niego zapłacić około 400 tysięcy dolarów. Mowa tutaj o tak znanych technologiach, jak Cry Engine (firma Crytek, strzelanina Crysis), Unreal Engine 3 (Gears of War od Epic Games), czy idTech 4 (Doom 3 od id Software). Wspomniana kwota wydaje się dość spora, ale tak naprawdę bardziej opłaca się właśnie nabyć gotowy już silnik, niż stworzyć go samemu. Dlaczego? Po pierwsze i tak studio będzie musiało wydać więcej, niż wspomniane 400 tysięcy zielonych, a po drugie, będzie potrzebowało więcej czasu. Zwykle po kupnie engine'u grę tworzy się około dwóch lat.
Najistotniejszym momentem jest wprowadzenie swojego tytułu na sklepowe półki. Większość producentów w porozumieniu z wydawcą swojego dzieła stara się wydać grę w okresie październik - grudzień, czyli w trakcie przedświątecznej gorączki zakupów. Szczególnie dotyczy to firm, które tworzą tytuł niecierpliwie oczekiwany przez graczy. Powyższe informacje zostały ujawnione przez redaktorów serwisu Fudzilla, którzy uzyskali je na targach Games Convention 2008.