Halo 4 definitywnie nie dla pecetowców
To koniec marzeń o pecetowej wersji Halo 4. Zakończył je stanowczo, wręcz brutalnie, jedne z zaufanych informatorów serwisu Penny Arcade.
Halo 4 w ubiegłym tygodniu ukazało się w wersji na Xboksa 360. Od samego początku gra była zapowiadana jako exclusive na konsolę Microsoftu, ale pecetowcy mieli nadzieję, że pewnego dnia przeczytają zapowiedź wydania pecetowego. Wiemy już, że prawdopodobnie (nigdy nie mówimy "nigdy") nigdy do tego nie dojdzie.
"Halo 4 zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o Xboksie 360 i - pomimo że zawsze szukamy nowych dróg dla rozszerzania marki oraz dzielenia się doświadczeniami związanymi z Halo z jak największą liczbą graczy - nie mamy planów przeniesienia go na PC" - poinformował redakcję Penny Arcade wspomniany, zaufany informator.
Gdyby Halo 4 trafiło na pecety, byłoby trzecią odsłoną serii, która by na nich zawitała. Pierwsza część cyklu została wydana w wersji na komputery osobiste jakiś czas po tym, jak została udostępniona posiadaczom Xboksów.
Studio Gearbox, odpowiedzialne za port, dodało w niej kilka nowych rodzajów broni oraz map do multiplayera. Później miało jeszcze umożliwić graczom tworzenie i dzielenie się mapami, ale w końcu do tego nie doszło.
Z kolei Halo 2 zostało wydane wyłącznie w wersjach na pecety, ale jego premiera została opóźniona z powodu... ukrytego w kodzie zdjęcia nagiej pupy pewnego mężczyzny, prawdopodobnie jednego z twórców gry. To była ostatnia część Halo, która trafiła na komputery osobiste. Nie licząc remake'u "jedynki", Halo: Combat Evolved - Anniversary, który ukazał się w minionym roku.
Microsoft ma nadzieję, że Halo 4 okaże się jedną z najlepiej sprzedających się gier i jednym z największych przedsięwzięć rozrywkowych tego roku. Jeśli oceny w mediach przekładałyby się bezpośrednio na sprzedaż, bez wątpienia twórcy i wydawca mają powody do optymizmu.