Guild Wars 2: Szczegóły dotyczące mikrotransakcji
Choć Guild Wars 2 nie jest grą F2P, pojawią się w niej mikrotransakcje. Na szczęście z informacji ujawnionych przez przedstawicieli ArenaNet wynika, że wirtualne przedmioty kupowane za prawdziwe pieniądze nie powinny psuć rozgrywki.
Mike O'Brien, producent wykonawczy Guild Wars 2, we wpisie na oficjalnym blogu ArenaNet wyjawił szczegóły dotyczące mikrotransakcji. Zaznaczył przy tym, że nie dadzą one przewagi graczom z wypchanym portfelem.
"Wierzymy w mikrotransakcje ponieważ finansują one dalsze prace nad grą w prosty i otwarty sposób. Ty - konsument - decydujesz, ile wydasz na produkcję po jej premierze, opierając się na tym, jak bardzo cię ona wciąga. Kupując naszą sieciówkę, otrzymujesz kompletną i grywalną grę bez względu na wszystko, ale możemy dostarczyć ci dodatkową zawartość i usługi, za które będziesz chciał zapłacić. A jeśli to zrobisz, wesprzesz Guild Wars 2 w sposób, który pomoże wszystkim graczom" - pisze Mike O'Brien.
"Oto nasza filozofia dotycząca mikrotransakcji: uważamy, że gracze powinni móc wydawać pieniądze na przedmioty, które wpływają na wygląd postaci i oferują więcej sposób na wyrażanie siebie. Powinni móc wydawać pieniądze na usługi i przedmioty zaoszczędzające czas. Ale nigdy nie jest w porządku, jeśli kupują grę i nie mogą cieszyć się tym, za co zapłacili, bez dodatkowych płatności i nigdy nie jest w porządku, jeśli gracze, którzy przeznaczyli dodatkowe pieniądze, maja nieuczciwą przewagę nad innymi" - dodaje producent wykonawczy Guild Wars 2.
W Guild Wars 2 dostępne będą trzy główne waluty. Karma gromadzona będzie wraz z postępami w rozgrywce i pozwoli odblokowywać unikalne nagrody, którymi jednak nie można handlować.
Złoto będzie powszechnie dostępną walutą świata gry, zaś klejnoty to środek płatniczy nabywany za prawdziwe pieniądze. To nimi gracze dokonają zakupów w sklepie dostępnym z poziomu Guild Wars 2.
Wytrwali gracze nie będą musieli jednak wydawać ani złotówki (tudzież euro lub dolara) na dodatkowe przedmioty. Tym co ma odróżniać system mikrotransakcji w produkcji ArenaNet od innych sieciówek będzie możliwość wymiany złota na klejnoty i vice versa.
Oznacza to, że jeśli upatrzymy sobie drogą rzecz, będziemy mogli uzbierać odpowiednią ilość złota, wymienić ją na klejnoty w porozmieszczanych w świecie gry centrach, a potem kupić wymarzony przedmiot.