GTA III musiało zostać zmienione przez atak na WTC
Czy ważne wydarzenia na świecie mogą mieć wpływ na końcowy kształt gry? Przykład Grand Theft Auto III pokazuje, że tak.
Gra została wydana kilka tygodni po ataku terrorystów na wieże World Trade Center w Nowym Jorku. Co musieli w związku z tym zmienić twórcy? Jak się okazuje nie były to bardzo istotne zmiany, ale jednak zauważalne. Opowiada o tym Dan Houser z Rockstar Games w wywiadzie dla magazynu Edge.
"O ile pamiętam to zmieniliśmy wtedy kolor aut policyjnych, bo te były stylizowane na NYPD. Poza tym musieliśmy wprowadzić całkiem nową trasę lotu samolotów, żeby nie wyglądało tak, jakby leciały one w stronę drapaczy chmur" - opowiada producent. To jednak nie wszystko.
"Usunęliśmy jedną z misji, gdzie byli terroryści. Wycięliśmy także niektóre dialogi i fragmenty audycji radiowych" - dodaje. "Niektórzy twierdzili, że usunęliśmy wiele bardzo ważnych misji. Tak się jednak nie stało. Niektóre z nich po prostu odpadły wcześniej, przed atakiem z 11 września" - twierdzi.
Co ciekawe, zmianie uległa także okładka gry. Jak wyglądała pierwotnie? Tego twórcy nie zdradzają. Wspominają natomiast czas, w którym zaatakowane zostały wieże WTC.
"Nastrój w biurze... To było bardzo przykre, bardzo niepokojące i przytłaczające. Przeżywaliśmy to tak samo jak inni ludzie. Dodatkowo czuliśmy, że jesteśmy bardzo blisko ukończenia tej wspaniałej gry i pomijając problemy własne jak i wydawcy - Take-Two w tamtym czasie, naszym obowiązkiem było wykonać robotę do końca" - mówi przedstawiciel studia odpowiedzialnego za GTA III.
GTA III zostało wydane najpierw w wersji na PlayStation 2 - 23 października 2001 roku. Jednak gra pierwotnie miała się ukazać prawie trzy tygodnie wcześniej. Ze względu na atak terrorystyczny 11 września 2001 premiera została przesunięta.
"Powodem opóźnienia o te kilka tygodni był fakt, że nasze biuro znajduje się w Nowym Jorku, bardzo blisko Strefy Zero, także wszystkie prace, które mieliśmy wykonać w tamtym czasie, były niemożliwe" - komentuje na koniec Dan Houser.