Gry są coraz prostsze? Nowy Hitman to potwierdzi

Hitman: Absolution będzie łatwiejszy niż wcześniejsze części tej gry. Producent w ten sposób chce dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

W wywiadzie dla portalu DigitalTrends, Tore Blystad - jeden z dyrektorów pracujących w IO Interactive, wyjawił jak będzie wyglądać najnowszy Hitman. Według niego poprzednie części były trudnymi grami. Teraz ma to się zmienić.

"Poprzednie gry z serii Hitman były naprawdę trudne. W związku z tym największym wyzwaniem przy tworzeniu nowej gry było to, aby przygotować ją dla szerszego grona odbiorców. Gra powinno więc być prostsza i bardziej przystępna, ale jednocześnie posiadać hardcorowe elementy. Nie chcemy zrazić do niej fanów, którzy są lojalni wobec marki" - przyznaje Blystad.

Reklama

Miejmy chociaż nadzieję, że twórcy dadzą graczom możliwość wyboru spośród kilku poziomów trudności. Wtedy każdy znajdzie coś dla siebie i nie będzie przypadków, w których ktoś przejdzie nowego Hitmana z zamkniętymi oczami.

Ostatnio wiele gier staje się nieco prostszych, bo w końcu tego wymaga rynek. Za przykład mogą posłużyć niedawno wydane wyścigi SBK 2011. Seria niegdyś słynąca z tego, że była prawdziwym symulatorem jazdy na motorze, w najnowszej edycji otrzymała sporo ułatwień.

Gracze mogą bowiem wybierać spośród różnego poziomu asyst. Podobnie jest z popularnym Wiedźminem. W drugiej części chociażby system walki został nieco uproszczony w porównaniu do "jedynki". Sama gra jest jednak znakomita i już na Normalnym poziomie trudności staje się wymagająca. Możecie o tym przeczytać w naszej recenzji. Gry zatem stają się prostsze, ale jednocześnie twórcy dają graczom sporo możliwości wyboru, aby dostosować poziom trudności do własnych upodobań. Tym samym tropem widać podąża IO Interactive.

Hitman jak GTA?

Twórcy Hitman: Absolution zapowiadają, że gra będzie przypominać serię GTA. Czyżby szykował się otwarty świat w Hitmanie? To byłaby spora nowość.

"Gra będzie zawierać wiele podobnych elementów jak w GTA, czy innych produkcjach sandboxowych. Jednak ma to być w znacznie mniejszym stopniu wdrożone do samej gry niż w wymienionym tytule, ponieważ w Hitman: Absolution spory nacisk kładziemy na umiejętności postaci" - podkreśla Blystad.

"Będziesz naprawdę blisko postaci. Każda z nich będzie miała imię i odegra jakąś rolę w historii, tak żeby wszystko wyglądało bardzo wiarygodnie - to istotna dla nas kwestia, będąca centralną częścią całej produkcji" - komentuje na końcu dyrektor w IO Interactive.

Premiera nowego Hitmana dopiero w przyszłym roku na PC, PS3 i Xboksa 360.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy