Gry na PC nie przynoszą zysków?
Po wydaniu Psychonauts Double Fine przerzuciło się na konsole, porzucając tym samym PC-ty.
Przedstawiciele studia tłumaczą, że nie wydają swoich gier na komputery ponieważ ich sprzedaż się nie zwraca. Przedstawiciel Double Fine na oficjalnej stronie studia (w opublikowanym na niej FAQ) wyjaśnił, że decyzja o wydaniu konkretnej edycji gry zależy nie od twórców, a od tego, kto inwestuje w dany projekt - mowa tu naturalnie o wydawcach.
"Mamy wystarczającą technologię, aby stworzyć PC-towe wersje wszystkich naszych gier, wciąż jednak potrzeba trochę więcej pracy, aby były one gotowe do sprzedaży, a to kosztuje. Do tej pory nasi wydawcy nie decydowali się, by to finansować. Nie dlatego, że nienawidzą PC-towców, ale dlatego, że nie widzą w pecetach odpowiednich zysków. Double Fine dba o PC-towców i zawsze dąży do tworzenia wersji komputerowej i będziemy to robić w przyszłości.
Jeśli kiedyś staniemy się śmierdząco bogaci i będziemy mieć wystarczającą kasę, aby sfinansować produkcję PC-towych edycji naszych gier, wrócimy do tematu i zrobimy je sami! Człowieku, czy nie byłoby to świetne?" - piszą przedstawiciele studia.