Gry MMO z abonamentem w odwrocie?

Produkcje MMO oparte na modelu abonamentowym są w odwrocie. Takie wnioski można wyciągnąć z raportu opublikowanego przez analityków z agencji Screen Digest. Wynika z niego, że przychody generowane przez sieciówki z subskrypcją w 2010 roku spadły względem poprzednich lat.

Jak poinformowali analitycy ze Screen Digest, w 2010 roku rynek płatnych MMO wart był 1,58 miliarda dolarów. To wciąż spora suma, ale o 5% mniejsza niż w 2009 roku. Dla porównania - wówczas przychody wzrosły o 10% względem 2008. W samym 2008 rynek sieciówek z abonamentem generował o 21,6% więcej w porównaniu do 2007.

Tak nagły spadek jest więc sporą niespodzianką. Analitycy uważają, że trend ten będzie się ciągle utrzymywać, a w 2015 MMO z abonamentem warte mają być 1,33 miliarda dolarów.

Co ważne, podczas gdy przychody z sieciówek z miesięczną subskrypcją maleją, gwałtowanie wzrastają sumy generowane przez produkcje oparte na mikrotransakcjach. W 2010 roku były one warte 1,13 miliarda dolarów - aż o 24% więcej niż w 2009. W sumie cały rynek MMO przyniósł w ubiegłym roku 2,7 miliarda dolarów , co oznacza 5-procentowy wzrost.

Reklama

Oczywiście raport nie mówi, iż poszczególne sieciówki oparte na abonamencie - takie jak World of Warcraft - tracą pieniądze. Sugeruje jednak, że powoli posiadanie gier wymagających do zabawy płacenia co miesiąc subskrypcji staje się dla deweloperów coraz mniej opłacalne.

Nowi gracze nie radzą sobie z World of Warcraft

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy