Google śledzi graczy? Przewiduje wyniki sprzedaży
Najnowsze badania firmy dotyczące zachowania graczy w sieci dowodzą, że wyniki sprzedaży gier można przewidzieć z wielką dokładnością na podstawie aktywności w internecie.
Wygląda na to, że dzięki najpopularniejszej przeglądarce na świecie, Google wie o nas wszystko!
Firma Google posiada dostęp do największej na świecie bazy informacji dotyczącej zainteresowania ludzi konkretnymi tematami. Dzięki temu wie ona jeszcze przed premierą danej gry, jakie będą wyniki jej sprzedaży.
"Nasze dane pokazują, że obserwacja aktywności w sieci w trakcie 10-ciomiesięcznego cyklu wydawniczego danej gry pozwala przewidzieć jej sprzedaż z dokładnością do 84 procent" - głosi ostatni raport Google zatytułowany "Understanding the Modern Gamer".
Google wie także, jakie treści interesują graczy przed premierą, tuż po niej i kilka miesięcy później. Te informacje nie są wcale jedynie ciekawostką. Firma dokładnie wie, w jaki sposób może wykorzystać zebrane dane.
"Dystrybutorzy mogą zmaksymalizować sprzedaż od zamówień przedpremierowych, aż po dodatki do gier, poprzez dostarczanie graczom kluczowych treści we właściwym momencie" - czytamy w raporcie.
Google przez lata "chomikował" informacje na nasz temat, teraz okazuje się, że ma już ich wystarczająco wiele, by zacząć czerpać z tego zyski.