GaiKai: Wkrótce wersja na Facebooka
Niedawno dowiedzieliśmy się, że GaiKai pojawi się w telewizorach LG. Teraz pomysłodawca i główny twórca usługi, David Perry, poinformował, że wkrótce platforma pojawi się na Facebooku.
W trakcie konferencji Cloud Gaming Europe David Perry, twórca GaiKai, ujawnił, że usługa wkrótce zadebiutuje na Facebooku. Dzięki temu będziemy mogli grać w najnowsze produkcje na tym znanym serwisie społecznościowym. Niewykluczone też, że platforma będzie wykorzystywać kilka funkcji znanych z portalu założonego przez Marka Zuckerberga.
W trakcie prezentacji Perry pokazywał działanie GaiKai na Facebooku na przykładzie World of Warcraft.
"Facebook obecnie posiada kategorię gier każualowych, a my zamierzamy im pomóc, dzięki czemu będą mieć także produkcje hardkorowe. Jedno kliknięcie i grasz w World of Warcraft" - mówi David Perry.
Perry dodał, że GaiKai współpracuje z Facebookiem już od jakiegoś czasu. Głównym celem nie jest zachęcanie ludzi do wirtualnej rozrywki, a dostarczenie gier masom.
"Dostarcz grę graczowi, nie przenoś ludzi na inną platformę, przenoś gry. Zynga zdała sobie sprawę z tego, że należy na pierwszym miejscu stawiać konsumenta. Klikasz i grasz za darmo, dzielisz się swoimi postępami z przyjaciółmi, a potem - jeśli chcesz - możesz zapłacić za dodatkowe przedmioty" - twierdzi Perry.
"To podejście zorientowane na klienta, dlatego wartość firm, które się na nim opierają, znacząco wzrosła. Niektórzy wydawcy zignorowali to, spadli w przepaść - wystarczy spojrzeć na wartość ich akcji, nie jest zbyt wysoka" - dodaje główny twórca usługi GaiKai.
Według Perry'ego, jednym z problemów zarządzania "konsumentami w sieci" jest toporność interfejsu danej platformy - jako przykład podał Steama, w którym, aby zagrać w demo trzeba wykonać około 40 klików. Inaczej będzie w GaiKai.